Draagt de verlaging van de maximale snelheid nou echt bij aan een beter milieu ?

Ik noem als voorbeeld de A13 bij Overschie. Men zegt dat de luchtkwaliteit er op vooruit is gegaan na invoering van de 80km. zone. Ik kan het me niet voorstellen omdat het verkeer nu in de spits stilstaat, en weer optrekt, en weer stilstaat enz. Dit is toch veel nadeliger lijkt mij ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ergens is er voor iedere auto een optimale verbranding.
Waarschijnlijk zo rond de 90 km. per uur.
Bij een optimale verbranding heb je de minste belasting voor het millieu en de meeste km. per liter.
Minder hard rijden is dus beter voor het millieu.
Maar moeten we door deze regel in een file staan, dan gebeurt er precies het tegenovergestelde.
En is de belasting van het millieu alleen maar groter.
Dat was natuurlijk nooit de bedoeling geweest van deze regel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Natuurlijk niet, is onzin... een paar bankiers in Amerika, dat werkt wel, olieprijs omlaag EN minder verkeer, dat helpt zeer goed...

Maar de maximum snelheid omlaag is onzin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
olieprijs omlaag? Hoe gaat dit in godsnaam beter zijn voor het milieu. Dit zou juist slechter zijn voor het milieu.
De snelheid heeft daar niks mee te maken. Remmen, schakelen, te hoog toerental en onregelmatige snelheid, zorgen voor een slecht milieu.
Tijdig schakelen, rond de 2000 toeren, gebruik maken van cruise control en niet boven de 3000 toeren komen, dan werk je mee aan een beter milieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van de verbranding af. in een te laag toerental rijden geeft een slechte verbranding en meer uitstoot.
Bij elk toerental hoort een optimale snelheid en dus een optimale verbranding. Maar het is wel zo dat bij een hogere snelheid en toch een optimale verbranding er wel meer uitstoot is omdat je gewoon meer verbruikt.
En een 100% verbranding bestaat helaas niet