Een oldtimer (Volkswagen LT31) uit 1982, benzine. Hoeveel motorrijtuigenbelasting zal daarvoor betaald moeten worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting .

Antwoorden (1)

Jouw auto is van 1982. Vrijstelling is vanaf 40 jaar. Dit betekent dat het normale tarief van toepassing.Voor de berekening is van belang of het een personenauto of bedrijfswagen is. Dit kun je dan berekenen via de link :

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/

Door het bouwjaar van voor 1988 kun je ook gebruik maken van de overgangsregeling. Dit houdt in dat je er niet mee mag rijden in de maanden december januari en februari. ( voor 2014 alleen december ) . Je betaalt dan alleen een kwartaal van wat je normaal zou betalen. Met een maximum van 120,- euro.
In de maanden dat je er niet mee mag rijden mag je ook niet op de openbare weg gestald staan!

Wilt u deelnemen aan de overgangsregeling voor oldtimers? Als u voldoet aan de voorwaarden voor de overgangsregeling, ontvangt u vanaf eind maart automatisch bericht en een acceptgiro. Als u de belasting met deze acceptgiro betaalt, neemt u deel aan de overgangsregeling. Als u de belasting niet betaalt met deze acceptgiro, neemt u niet deel aan de overgangsregeling. U betaalt dan het normale tarief.