mijn nieuweauto (2-de hands) is goedgekeurd maar er is van alles mee aan de hand ik wil hem laten herkeuren wegens weinig vertrouwen kan dat

vocht achter koplampen motormanagement is niet goed en bij de voor wiel rammeld wat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Als je jouw (nieuwe) auto met z.g. BOVAG-garantie hebt gekocht kan dat zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt dat de auto door de APK is gekomen?

Wat is dan je doel? APK is een moment opname en je zal er niks mee opschieten als bij een evt herkeuring zou blijken dat de auto eigenlijk afgekeurd had moeten worden.

De auto heeft kennelijk een grote check nodig, omdat er van alles aan scheelt. Kunnen best allemaal punten zijn, die niet horen bij een APK keuring. Bij de PAK keuring is hier dan ook niet specifiek op gelet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ja hoor dat kan.. ga maar naar de r.d.w
de mijne was ook goedgekeurd voor de a.p.k
en vervolgens werd het kenteken in beslag genomen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de rechtzaak al geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoorzitting wel de rest volgt... heb geen keuze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min..... als de waarheid verteld word?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
c+ Zal wel iemand zijn die heel idealistisch denk dat iedereen lief en aardig is en zich niet kan voorstellen dat zoiets gebeurd
verstandig is om een aankoop keuring te laten uitvoeren.

een apk keuring zegt helaas niet veel over de staat waarin uw auto verkeerd op het moment van aankoop,er word volop mee gesjoemeld daar kwam na de koop van een auto met nieuwe apk achter.Dat gaat als volgt er is een apk keur meester die niet zuiver is handelaren keuren bij deze persoon in een keer veel auto,s soms wel enige tientallen dat gebeurd alleen op papier.Als dat goed gaat is het gelukt en word er een steek proef gedaan is de keur meester zijn bevoegdheid kwijt.die gaat dan lekker op vakantie of wat dan ook en haalt na een tijd weer zijn bevoegdheid weer na een examen,en begint het weer van voor af aan.zo was mijn auto bleek later gekeurd bij een mobiel keurings station dat muhadradja oid heete en had ik alleen telefoon nummer.
Maar terug naar uw vraag een aankoop keuring bekijkt de auto anders en u heeft een eerlijke raportage ove uw auto omdat een garage het graag voor u doet want het vedient geld zonder veel moeite en zij geen belang hebben om u niet eerlijk te vertellen wat zij aan de auto wel of niet constateren.Ik zelf koop nooit meer een gebruikte auto zonder een aankoop keuring ook omdat as de verkoper die weigert er wel iets niet zuiver is en die 4of 5 tientjes betaal ik graag

Toegevoegd na 2 minuten:
en zoals u leest bent u bij een aankoop keuring niet direkt uw apk kwijt.

Toegevoegd na 54 minuten:
maar het kan wel
toegevoegd om verwijdering te voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt dat hij door de APK keuring is gekomen? Deze keuring keurt alleen de veiligheidsaspecten van een auto zoals remmen, banden, uitlaat, verlichting, ruitenwissers, etc.
Ze controleren dus niet op een rammellende deur, roestplekje, een niet brandend lampje op je dashboard.

Als je denkt dat de APK keuring niet goed is uitgevoerd ga je naar het RWD en legt de zaak voor. Zij keuren je auto opnieuw en met dat rapport ga je terug naar de oorspronkelijke keuringsgarage. Waarschijnlijk krijgt deze garage ook een reprimande van het RWD.

Gaat het om niet veiligheidszaken, dan zou je de auto ter keur aan kunnen bieden bij de ANWB. Met dit rapport ga je terug naar de garage waar je de auto gekocht hebt met het verzoek de punten te repareren. Als je de auto met Bovag-garantie hebt gekocht moet dit gratis gebeuren.

Beide keuringen kost geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er van alles aan de auto mankeert heb jezelf te weinig onderzoek gedaan bij aankoop.
Een herkeuring heeft geen zin, APK keurt enkel op specifieke veiligheidsaspecten niet op andere zaken.

MAW een APK gekeurde auto is veilig maar niet perse goed