er zijn al auto's die automatisch in parkeren maar wie is er schuldig als er dan schade komt door het inparkeren?

je hebt een bonus malus met autoverzekeringen.
de minder ongelukken/schade je maakt de goedkoper de verzekering is.

dan heb je een auto die automatisch kan inparkeren zonder dat jezelf ook maar iets doet tijdens het inparkeren.
stel dat dit fout gaat en tijdens het inparkeren botst jouw auto tegen een andere geparkeerde auto aan hoe wordt de aansprakelijkheid dan geregeld?
moet je he via de verzekering betalen en dus je bonus malus naar beneden haalt of kan je alles verhalen op de leverancier van het desbetreffende merk van je auto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dan zul je als kentekenhouder en bestuurder toch verantwoordelijk zijn , want je had moeten ingrijpen om schade te voorkomen . Dit staat allemaal nog in de kinderschoenen , en is nog niet feilloos, en kunt er dus niet voor 100 % op vertrouwen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In eerste instantie sta je als berstuurder in voor de schade.

Mocht je kunnen aantonen dat de auto niet deugt, kan je het verhalen op de leverancier. Dit is echter een moeilijk traject, maar niet onmogelijk.

In de VS zijn er regelmatig dergelijke schadeclaims, en met success. Afgelopen jaar zijn miljoenen auto's teruggeroepen omdat er hier en daar wat aan scheelde. Uit voorzorg hebben de makers besloten om de auto's terug te roepen, om claims te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bestuurder blijft altijd de baas en kan zich niet achter een computer verschuilen.