Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Auto zonder krik gekocht. Wat nu?

Ik heb een 2e hands auto gekocht. De krik zat er niet meer bij. Kan ik nu ergens een krik kopen die altijd past of moet die speciaal voor dit type auto zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De krik hoeft niet van het zelfde merk te zijn. wel moet het belastbaar gewicht goed zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Via Marktplaats? Via de garage van dit merk? Misschien hebben ze een sloopauto waar er nog een bij zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt gewoon een standaard autokrik kopen. Kosten nieuw helemaal niet zoveel. Uiteraard kun je ook een tweede hands zoeken via de bekende kanalen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De autosloop....

Toegevoegd na 7 minuten:
indien je een mannetje bent, je vrouw sturen, indien je die hebt, erg zielig laten kijken, dan krijg je hem veelal kosteloos mee.
Deze constructie doet het erg goed zo hier, alleen niet telkens naar dezelfde sloop gaan... ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je gewoon een krik zoekt die je mee kan nemen, die kun je overal kopen en je hoeft niet op te letten wat voor een je kiest.

let er alleen wel op, dat de krik die je koopt past, sterk genoeg is (aantal kN of kilo's staat aangegeven op de krik).


ik weet niet wat voor auto je hebt gekocht maar in de bron heb ik een afbeelding van een krik die denk ik goed voor u is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je er eentje hebben die bij de auto hoort dan kan je bij bijvoorbeeld autodemontage bedrijven kijken, marktplaats of veilingkijker zijn dan ook handige sites. Een lichte garagekrik heb je voor 20 euro. Nadeel is dat deze in de kofferbak wat meer ruimte inneemt als een standaardkrik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon even naar een sloperij gaan, daar staat best het type auto van jouw tussen.
daar zal best een krik nog in de kofferbak liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging vroeger altijd naar de sloop.De originele is altijd nog het beste vind ik. Meestal heb ik voor een krik nooit veel moeten betalen en zeker niet als ik mijn vrouwtje stuurde zoals hierboven al aangehaald werd. Nu zal dat niet veel meer helpen denk ik, wegens te oud geworden vrouwtje, of die baas moet ook zo oud zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding