Hoe snel mag je rijden op een verkeersdrempel, gelegen in een woonerf in België?

In het reglement staat dat je 30 mag op een verkeersdrempel maar in een woonerg mag je maar 20, geldt dit danook voor de verkeersdrempel?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Antwoorden (3)

Als de drempel zich op het betreffende woonerf bevindt, zul je je op de drempel ook aan die 20 km per uur moeten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad 20,
maar een woonerfdrempel wil je ook echt niet met een hogere snelheid nemen. Waarschijnlijk nog een stuk langzamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de aangegeven snelheid ! Die wil in belgie wel eens varieren ...20, 30,40 etc.

Ter info en enkel ter info : theoretisch moet de drempel zodanig ontworpen zijn dat je er zonder schade tegen 60km/u moet kunnen overrijden met een normaal voertuig.
Ik zou het je niet aanraden tenzij je over een oudere Citroen beschikt met hydraulische vering (DS, CX etc.)