Kan je aansprakelijk worden gesteld als je door een niesbui op een voorganger botst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

helaas wel ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er voor het gemak van uit van wel.
Je moet namelijk genoeg afstand bewaren en de juiste snelheid aanhouden, om te kunnen stoppen/vaart minderen zodat je een obstakel/persoon kunt ontwijken.

Natuurlijk kun je er niets aan doen als je een niesbui krijgt en je ogen open houden is zeer lastig en volgens mij zelfs onmogelijk tijdens het niezen.

Kortom ja ik denk dat je aansprakelijk gesteld kan worden. Je rijd immers achterop een voertuig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker. Als jij met je auto op je voorganger botst ben jij in principe altijd aansprakelijk. Dit houdt in dat jou verzekering de schade van de auto waar je op botst vergoed.

Zelfs als je tegen je voorganger bots, om dat jij weer door iemand anders vanachter wordt aangereden, bv in een kettingbotsing, gaat de schade hiervan via jou verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je bij iemand achterop knalt heb je altijd schuld
je moet nl voldoende afstand houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!

Ik zal je nog sterker vertellen; een man kreeg een hartaanval achter het stuur en botste tegen iemand op.. Lullig, maar hij was toch echt aansprakelijk! Het klinkt raar, maar die ander kan er al helemaal niks aan doen, en iemand moet voor de kosten opdraaien..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op je voorganger botst word je hoe dan ook aansprakelijk gesteld. Je had afstand moeten houden.