Gisteren mijn auto laten keuren nu blijkt dat de roetmeting veel te hoog is 8.5 wat kan ik doen? ik heb al met hoge toeren gereden voor de keuring.

Toegevoegd na 1 uur:
zit een roetfilter op

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou ook eens kijken of al het nodige onderhoud is gepleegd. Daarbij te denken aan - Luchtfilter - Bougies - Bougiekabels - Verdelerkap - Olie enz enz Laat ook even de ontstekingstiming nakijken want een slechte waarde kan ook nog wel eens slecht uitpakken op de uitstoot. Toegevoegd na 1 uur: Bovenstaande mag je als niet-gelezen beschouwen. Was vergeten dat het om een diesel ging.

Ik vind deze vraag wel interessant maar met veel te weinig gegevens. Geef toch minstens aan over welke wagen, van welk jaar, en over welke motor (benzine of diesel) het gaat. Dan heb je meer kans om het juiste antwoord te krijgen.

Als het een ouidere turbo-diesel betreft gewoon het vacuumbuisje dat de van de collector naar de injectiepomp gaat losmaken. Dan gaat de turbo geen "sein" meer geven aan de pomp om bij hogere toeren extra diesel in te spuiten. Werkt altijd. Buisje terugzetten na keuring. Bij oudere modellen kan je ook gewoon de regeling van het gaspedaal "bijwerken".Dan kan men op de keuring geen plankgas geven en dat scheelt...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100