Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een auto te hebben , die ingeschreven is in het buitenland?

Dus stel ik koop een nieuwe auto hier in België, en schrijf hem meteen in in (bv.) Marokko, waar de jaarlijkse kosten , voor elke auto hetzelfde zijn , ongeacht de motorinhoud. Mag dat volgens de Belgische wet? Ik woon zelf in Belgie , en blijf hier wonen.

Toegevoegd na 9 uur:
Owja vergeten te zeggen , dat ik hier niet ver van mijn huis, een auto zie met een nummerplaat van Luxemburg of Nederland (weet het niet meer), die is hier al lang jaren , hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
607
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen als je in bv. Marokko een officieel woonadres hebt! Maar omdat je in Belgiê woont, mag je in B. niet mee rijden, wel in andere landen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zit zo, mijn ouders hebben een huis in Marokko.Ik woon daar dus ook(logisch...)
Ik zelf heb dan ook een marokkaans paspoort, mag ik dat dan of moet het huis ook echt op mijn naam staan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je mag in Marokko maximaal zes maanden per jaar in een auto rijden met een buitenslands nummerbord. Wil je de auto die je in België koopt het hele jaar in Marokko laten staan dan moet je de auto invoeren. Bij invoer mag de auto niet ouder zijn dan vijf jaar en moet je hoge invoerrechten + belasting betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding