mag een autobedrijf/handelaar zomaar je auto op internet zetten terwijl ik de papieren nog heb?

we hebben een paar weken geleden een andere auto gekregen maar daar blijkt nu van alles niet aan te kloppen. maar hij krijgt niet de papieren omdat deze auto niet technische in orde is. mag hij dan zomaar die auto op internet zetten voor de handel ofniet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je dat je je oude auto hebt ingeruild, maar weigert de papieren over te dragen omdat de nieuwe niet in orde is? Of dat je je geld terug eist van de nieuwe auto en dáár de papieren niet van overhandigt voordat je je geld terug hebt?

Antwoorden (1)

Als jullie zijn overeengekomen, dat de auto terug gaat naar de handelaar, dan kan en mag hij er al mee adverteren. E.e.a. zal dan wel al op papier moeten staan, en de papieren mag jij niet achterhouden, ook al is de auto technisch niet in orde.
jc54