Wat is een ruildynamo?

Wij hebben onze dynamo van de auto laten vervangen, en hebben een 'ruildynamo' in de auto gekregen. Wat is dit precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Antwoorden (5)

Dat is een nette uitdrukking voor een dynamo van de sloop die opgekalefaterd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dynamo is een ruilonderdeel. De oude wordt ingeleverd bij een revisiebedrijf en je krijgt een gereviseerde terug. Je betaalt dan alleen de revisie en niet de dynamo zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wil zeggen dat de vervangen dynamo niet nieuw is maar wel gereviseerd. Je kunt hem dan ook als nieuw beschouwen en hebt ook de volledige garantie. Een ruildtynamo is altijd voordeliger dan een nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dynamo bestaat uit 80% onderdelen die eigenlijk niet slijten. De resterende 20% wordt totaal vernieuwd in een ruildynamo die dus vergelijkbaar is met 'n nieuwe. Kortom, goed voor 't milieu en jouw portemonnee......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dynamo heeft onderdelen die slijten en onderdelen die nooit stuk gaan, koolborstels en lagers slijten relatief snel. Als die stuk zijn is de dynamo onbruikbaar en zelf kan je ze (haast) niet vervangen.
Een ruildynamo is gereviseerd, de versleten onderdelen zijn vervangen en men neemt jouw oude dynamo in om die te reviseren en die in de volgende auto te plaatsen.
Bij veel autoslopen krijg je trouwens gewoon een tweedehands dynamo, geen gereviseerde.