Hoe moet je autoportierrubbers behandelen ivm vorst?

De dealer raadde mij aan om vaseline te gebruiken. Dit komt helaas aan mijn kleding te zitten en ik moet er veel opsmeren om te voorkomen dat mijn portier rubbers aan elkaar vriezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
16.5K
Rieneke1
13 jaar geleden
vind je het nodig om zo te schreeuwen?
bamibal
13 jaar geleden
Probeer het eens zonder caps-lock!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom komt de vaseline aan je kleren? (Je wilt het toch aan de portierrubbers smeren?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een vraag?
Kimath
13 jaar geleden
Niet zo agressief aub, capslock komt schreeuwerig over.

Antwoorden (8)

Probeer het eens met talkpoeder. Komt wellicht ook aan je kleren, maar is minder agressief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
insmeren met zuurvrije vaseline.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij zijn daar spuitbusjes voor die een dun vetlaagje
aanbrengen.
Ook belangrijk is dat het portier aan de bestuurderskant 's nachts niet in de koude wind staat,dus bij oostenwind de auto
eventueel andersom parkeren.
Desnoods een deken over de deur!
Talkpoeder schijnt ook te kunnen omdat het vocht opneemt
en daardoor is er niets om te bevriezen.
Als laatste tip:goed ventileren tijdens laatste kilometers als de auto warm is zodat alle vocht uit de auto is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Portierrubbers en achterkleprubbers van een auto
bevriezen als ze nat zijn.
U dient deze eerst zeer goed te drogen en daarna met
zuurvrije vaseline, talkpoeder oid te behandelen.

Inwrijven zodat u ziet dat u overal geweest bent,
de mate van opbrengen is niet van belang.
De hoofdzaak is dat de ondergrond goed droog is.

Behandel ook de sloten met grafietpoeder.
Er zijn plastic plugjes te koop om de slotgaten te beschermen tegen vorst of ijzel.
Slotspray bewaard u NIET in de auto.

En nu we toch bezig zijn, zorg voor het juiste koelmiddel
en de juiste ruitensproeiervloeistof.
Gebruik een hoes of voorruitscherm om te voorkomen dat u ijs moet krabben. (indien niet garagegestald)

Schakel de motor uit terwijl de ruitenwissers een goede verdeling hebben om het voorruitscherm vast te zetten
met behulp van de autoportieren.

Leg een paar plaids of dekens in de auto en neem
ook ivm medicijninname zoete limonade mee.
Ga met een volle brandstoftank op pad, ivm insneeuwen
of stremmingen in het verkeer.
Dan kunt u zich verwarmen gedurende een lange tijd.

Sneeuwkettingen en winterbanden kunnen zowel optioneel als verplicht zijn in andere landen.
Ontdoe ijs of sneeuw van uw auto zonder de motor te laten draaien, en voordat u wegrijdt.

(dus geen sneeuwdak wat ijs wordt en het achter u rijdend verkeer door de ramen krijgt, en geen kiertjes om doorheen te kijken, gewoon alle ruiten schoonmaken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rubbers bevriezen omdat er water tussen zit. Dus eerst goed drogen. Daarna een product gebruiken dat de plek van water inneemt. Dat kan met vaseline maar dat smeert een beetje rottig.

Probeer het eens met siliconen spray. Te koop bij de HEMA (fietsafdeling) en werkt ook prima vochtverdrijvend en als soepelmaker. Het is met de spuitbus veel makkelijker te doseren.

ps, voor het starten eerst de caps lock uitzetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo EvaMaria,

Er zijn speciale rubbersprays (spuitbussen) te koop bij de automaterialenzaak .
Vooral Valma en Holts zijn goede rubbersprays.

Mijn advies is om de rubbers niet alleen bij vorst, maar 3á4 keer per jaar in te spuiten (dit voorkomt uitdroging van de rubbers en houd ze soepel)
Het kost gemiddeld 6 euro, werkt super en geeft niet af aan kleren.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak de rubbers goed schoon en droog, en het liefst vet vrij. Gebruik siliconen in plaats van vasaline of talkpoeder. Siliconen spuitbuis is verkrijgbaar in elke auto shop, of bij Action. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Vanaf 3 euro 95 bij de Action.