waarom blijft de moter van mijn volvo v70 hoog op toerental?

als het toerental boven de 2000 toeren komt dan duurt het langer voordat hij weer op de normale stationair waarde komt. hoe komt dit?

Toegevoegd na 3 minuten:
hij blijft als het ware hangen. komt hij van de 3500, zakt hij, blijft hangen rond 2500 en zakt dan langzaam terug.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (2)

Bij mij lag dat aan de stappenmotor. Met jouw omschrijving begon het daarna begon hij te langzaam stationair te draaien en slecht op te trekken.
Je kan natuurlijk ook even langs de dealer en je computer uit laten lezen daar staat vast een foutmelding in.
Als het je stappenmotor is kun je hem goed schoonnmaken maar uiteindelijk zul je hem moeten vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ben ik normaal niet zo van de mindere maar ik denk dat U net zo veel verstand van motoren heeft dan Bill Clinton van monogamie. Met respect denk ik: Geef dan liever geen antwoord. Niet dat ik het weet alhoewel...
Een geoxideerde gas-kabel/stangetje??? Ik roep ook maar wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtige reactie TX !
Het zou inderdaad de stappenmotor kunnen zijn, die op een bepaalde plaats blijft hangen.
Ik heb het eens gehad met mijn Citroen Xantia. Nadat ik de stappenmotor had schoongemaakt was deze op een bepaald punt blijven hangen, met als gevolg een verhoogd toerental.
Ik denk dat het uitlezen met de computer niet veel zal uitmaken. Je kunt beter naar een autobedrijf gaan waar de monteurs naar je verhaal luisteren en een proefritje in je auto gaan maken. Zij hebben tenminste nog verstand van auto's en niet alleen verstand van computers.

Robert