Waarom voel ik m'n auto (Volvo 460) helemaal bewegen als er een harde windvlaag over komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (7)

De wind duwt tegen je auto aan. De kracht hiervan is sterker dan de tegenwerkende kracht van je vering => De auto beweegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zachte vering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet ik dan andere vering kopen? Als ik 3 passagiers heb moet ik ook heel langzaam over een drempel rijden wil ik niet de onderkant van m'n auto laten raken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stevigere veren/schokdempers kunnen dan wel handig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn je schokdempers niet gewoon versleten ? Hoeveel KM heb je die er al onder zitten ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had uit je vraag niet op kunnen maken dat het blijkbaar zó erg is.
Je auto wordt door de kracht van de wind een stukje opzij geduwd. Hoe groter je auto, des te meer last je hier van hebt. Dus handjes goed aan het stuur, zeker als je een vrachtwagen inhaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook met mijn Tanky ( 740 ) deze auto heeft gewoon een groot oppervlak een de areodynamica van een baksteen. hier heeft de wind veel vat op. dit in combinatie met niet de beste veering meer kan je dit behoorlijk voellen.
dus ja:) controleer je ophanging eens als het te erg is maar echt over zal het niet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je auto veel wind vangt. Met een vrachtauto of caravan is het nog veel erger.
Voor rukwinden moet je oppassen, want die komen onverwacht.
Dus 2 handen aan het stuur en wat minder snel rijden, vooral op bruggen en viaducten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wind vs vering. Heel gewoon. Je zal het soms ook voelen als je stilstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen Volvo's, maar alle auto's hebben daar last van. Het is exact hetzelfde als wanneer je zelf soms een eindje uit de koers wordt geblazen als je bij zware wind buiten loopt.