Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Nissan Mirca uit 1995 start niet meer.. Wie kan mij helpen?

Mijn Nissan Mirca uit 1995 start niet meer! Vorige week met extreme kou startte hij perfect. Nu het aan het dooien is en heel erg vochtig is start hij niet meer..

De start motor werkt, je ruikt een benzine lucht als je lang geprobeerd hebt te starten. De auto heeft genoeg benzine, distributie riem is heel. Accu is een jaar oud. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je bougiekabels zullen niet goed meer isoleren en als er dan wat vocht bij komt lekt er te veel spanning weg en heb je geen vonk meer.
Inspuiten met een vochtverdrijver wil meestal wel tijdelijk helpen, maar bougiekabels vervangen is onvermijdelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is voor 99% zeker de bougies, bougiekabels (meestal bougiedoppen) of rotorkap (met rotor).
Ergens komt de vonk niet meer door en dat is puur door het vochtige weer van dit moment.
Dus: alles even checken, inspuiten met WD40 (vochtverdrijver) of zonodig iets vervangen.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding