Een sterretje in je autoruit en je hebt een doorzichtige sticker, plaats je die aan de buitenkant of binnenkant?

Nadeel van de buitenkant is, dat de ruitenwisser stuk gaat door die oneffenheid.
Maar ik betwijfel of het aan de binnenkant wel effect/nut heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
7.5K

Het beste antwoord

Buitenkant, hierdoor voorkom je extra vuil in de beschadiging danwel vocht waardoor de beschadiging niet snel groter zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was voor mij ook het logische, maar mijn ruitenwisser is er wel stuk van de gaan. Dat is dan ook weer zonde.
Ik laat toch maar het sterretje repareren, ik heb er nu lang genoeg mee gereden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de vraag ook uitgezet bij autotaalglas. Die zeggen hetzelfde. Van die stukgaande ruitenwissers hadden ze nog nooit gehoord. Dat zal ik gaan aankaarten als ze het sterretje komen repareren.

Andere antwoorden (4)

De binnenkant lijkt me het beste. Ik weet niet of dat hij aan de buitenkant dan op het ruitenwisser oppervlak zou zitten, maar als het vochtig zou zijn, dan zou die sticker er in no-time weer afgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan de buitenzijde
ze zijn er voor gemaakt dat ze niet loslaten door vocht
en je ruitenwisser gaat echt niet kapot van die dunne sticker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehh, De ruitenwisser is wel stuk gegaan!
Ik heb de sticker er maar weer afgehaald, om verdere schade te voorkomen.
Dat was gebeurd in een hevige sneeuwbui, zie ook mijn andere vraag van vandaag.
Aan de buitenkant!
Zo voorkom je dat er vuil in het sterretje komt waardoor het vulmiddel niet goed hecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je plakt een pleister toch ook niet in je lichaam? de beschadiging zit aan de buitenkant op gelaagd glas, aan de binnenkant een sticker plakken heeft geen enkele zin. Het is ook slechts een hulpmiddel om te voorkomen dat er vuil in komt en ter overbrugging van de tijd tussen het moment van beschadigen en de ruitreparatie, niet als leuke versiering waar je 3 jaar mee rond kunt blijven rijden. Geen wonder dat met al die plakkers op je ruit je wisserbladen niet goed meer vegen en harder slijten. (zie je andere vraag over vuile voorruit). Auto rijden is geen grap en al helemaal niet onder slechte weersomstandigheden. Denk voordat je wegrijdt eens aan je eigen veiligheid en die van anderen! Zou je toch geleerd moeten hebben, tijdens je rijlessen (?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even voor de goede orde: er zit maar 1 sticker op mijn raam en nog niet eens zo lang. En voor wat betreft de andere vraag, heb ik nog nooit meegemaakt dat er ijsvorming ontstond op de ruitenwissers. Bovendien had ik net een ruitenwisser vernieuwd, maar die kan ik alweer opnieuw gaan vernieuwen na een ritje van een halfuur met continu ruitenwissers aan. Dat zal ik dan ook maar doen nadat ze mijn ruit hebben gerepareerd.