Zijn in Duitsland ook winterbanden verplicht op een caravan of aanhanger?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (3)

Winterbanden zijn voor buitenlanders niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks dat dit niet een antwoord is op de vraag ben ik wel benieuwd naar een bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt HELEMAAL Niets van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron: heb ik van verschillende horen zeggen, welke ook weten waar zei over praten. Zo'n minnetje geven is natuurlijk heel makkelijk, maar geef dan ook een deugelijk weerwoord, waar staat dat dit ook voor Nederlanders geldt. Mijn Nederlandse verzekering verplicht mij geen winterbanden. Tevens voldoet mijn auto zonder winterbanden aan ALLE europese wetgeving, en die gaat boven landelijke wetgeving.
Voor caravans en aanhangers is er geen winterbanden plicht. Er zijn geen landen waar een verplichting geldt voor winterbanden of sneeuwkettingen onder caravans. Het mag wel en het levert ook voor caravans een betere wegligging op.
Zie voor meer informatie, onderstaande bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij alles zijn winterbanden verplicht