Welk merk is wetenschappelijk onderbouwd , niet subjectief beter ? BMW of Audi

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen. Je moet op individueel model gaan kijken. Elk model heeft zo zijn voor en nadelen. Technisch zijn ze geljikwaardig. Recente test van de 'meest sportieve model' van beide merken kwam uit dat:

The End Result
Honestly, as wonderful as both cars are, choosing between the two wasn't as hard as we thought it would be. The BMW proved to be superior in nearly every way. Sure, it's a good bit more expensive, but it's also faster, it handles better, has superior brakes, is roomier and, to our eyes, is more attractive.

The Audi's lower price point, high content and finer interior appointments kept it close, but the new BMW 3 Series is without question the king of the sport sedans. As good as the 2005 Audi A4 is, the 2006 BMW 330i, is unequivocally better.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De ene zal ongetwijfeld een hogere maximale snelheid hebben dan de ander. Maar of een hoge max 'beter' is (want sneller) of dat een lage max juist 'beter' is vanwege de veiligheid? Dat is en blijft subjectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter is altijd een subjectief begrip, vooral wanneer het object een ellenlange lijst van specificaties heeft. Is een digitale toerenteller per definitie beter dan een analoge? Is een V8 per definitie beter dan een V6 (natuurlijk veel meer vermogen maar daarentegen ook duurder in brandstof en onderhoud?).

Wetenschappelijk beter kan dus niet. Als wordt aangegeven welke eigenschappen van de auto voor jou van doorslaggevend belang zijn, dan is zo'n afweging al wat beter te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de storingsgevoeligheid/betrouwbaarheid bedoelt is de vraag wel wetenschappelijk te beantwoorden, dus op basis van onderzoek. Verder zijn het twee smaken.