Waar kan ik gratis parkeren waarvandaan ik Rotterdam Airport snel en makkelijk (via ov) kan bereiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4K

Antwoorden (2)

Op de metrostations Capelsebrug en Kralingsezoom is een P+R terrein, daar kun je gratis parkeren. Maar ik persoonlijk zou mijn auto daar niet 's nachts onbeheerd laten staan. Veiliger is het om in Capelle a/d IJssel in de wijk 's Graveland op de Haydnstraat te parkeren en vanaf daar naar metrostation Capelsebrug lopen (2 a 3 minuten).

Vervolgens de metro naar Beurs/Churchillplein (ong 20 min) en daar overstappen naar centraal station (ong 10 min). Vanaf daar vertrekken bussen naar Rotterdam Airport of je neemt de airport shuttle, die stopt bij het west-inn hotel. Kijk voor tijden en details op de site van rotterdam airport.

In het centrum van Rotterdam kun je nergens gratis parkeren, in de wijk Overschie wel. Overschie is dichterbij het vliegveld, maar de handige plekken en aansluiting op OV ken ik niet. Ook heeft Overschie niet een goede reputatie mbt veiligheid.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
In de wijk de Esch kun je ook gratis parkeren. Daar gaat een tram (nr 21), die rijdt rechtstreeks naar CS. Daar kun je de bus pakken.
Verder is ook Spaanse polder, volgens mij is het in die hele wijk gratis parkeren. De bus (nr 33) rijdt door die wijk, dus als je je auto in de buurt van de 2e Hogenbanweg of de Lucht zet, kun je daar op de bus stappen.

Succes!

Toegevoegd na 57 seconden:
dat zijn ook paar van de laatste haltes, dus hoef je ook niet meer zo lang in de bus te zitten.