de v-snaar van mijn hyundai elantra 2003 blijft janken.

de snaren zitten er nog maar 15000 km op dus lijkt me niet dat ze aan vervanging toe zijn? Het rijd bijzonder irritant. gr Esther

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

staat waarschijnlijk wat te slap, iets meer spannen en het probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal hij vermoedelijk even gespannen moeten worden, er zit een stelbout en daarmee zet je hem wat strakker, zo dat je hem ongeveer 1 cm in kan drukken.Als je langs een garage rijd is het 2 minuten werk en word het vaak als service gedaan. Maar een kleine andere mogelijkheid kan zijn dat hij versmeerd is door olielekkage van je auto, kijk even of er geen lekkage is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even naar de garage gaan die ze gemonteerd hebben om ze aan te spannen, Esther.
Het is werkje van niks. Niet accepteren als ze daar geld voor vragen, ze hebben ze niet genoeg op spanning gezet bij montage, want bij correcte montage hadden ze gewoon nog op spanning moeten zijn (zeker een broekie die net bij die garage werkt?)

Als er sprake is van olielekkage op de V-snaar ben je verder van huis. Dan zal eerst de lekkage verholpen moeten worden en vervolgens er opnieuw een nieuwe V-snaar op moeten.