Nee, ze rijden met wagens die een hoge snelheid kunnen bereiken. Maar ook politie mensen, kunnen niet met 330 km per uur over de weg blazen. Dat zal de veiligheid niet ten goede komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie heeft een aantal auto's. die getuned ed zijn. Dit zijn de VROS auto's, die we allemaal kennen van programma's als Blik op de Weg en Wegmisbruikers. De overige auto's hebben over het algemeen standaardmotoren. Kunnen dus niet extreem snel. De pitauto's hebben daarnaast nog eens een lichtbak op het dak gemonteerd staan. Scheelt al snel 15 km/u qua maximum snelheid. Gemiddelde politieauto haalt daardoor de 200 km/u niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
nee dit zijn over het algemeen standaart diesel motoren, uitzonderingen daar gelaten (denk inderdaad aan wegmisbruikers) dit zijn echter ook standaart fabrieksautos maar dan wel de snellere versies zoals: audi s-line en volkswagen gti en R32
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet onderscheid maken tussen verschillende politie eenheden. De regionale politie rijdt over het algemeen in normale auto´s, misschien niet instapmodel, maar ook niet de allersnelste. Deze zijn voornamelijk voor flitsen en ongelukken en dergelijke, niet voor heftige achtervolgingen.
De zogenaamde VROS heeft wel serieus snelle auto´s. Meestal het topmodel uit een modellenreeks, ik noem u de mercedes c320 cdi, de golf r32 of een volvo v70R(blik op de weg). Maar let op, de optische tuning, met name bij de golf, zijn volledig weggehaald, maar motorisch zijn ze identiek. Ze zijn dus wolf in schaaps kleren. Het zijn echt auto's voor achtervolgingen, en zijn altijd zonder lichtbalk op het dak. Ze hebben een losse zwaailamp in de auto liggen en in de gril zitten blauwe knipperende lichten weggewerkt. Onderschat deze autos niet, want die auto's zijn sneller dan een middenklasser. Verder speelt de stuurtechniek een belangrijke rol bij achtervolgingen
Je hebt ook nog de snelweg politie, want die precies anders is is mij niet helemaal duidelijk.
Er zijn wel politieauto's die getuned zijn, niet overdreven veel maar net dat beetje extra. Veel politieauto's en ook douane autos hebben een sport onderstel. Dat wil dus zeggen dat ze ten opzichte van de gemiddelde auto net even wat harder door de bocht kunnen.
Ook de transport busjes, zoals de VW transporter zijn serieus snel. Onderschat die nooit, want er zijn er die uitgerust zijn met sportonderstel en een bloedsnelle TDI motor. Echt iets om op te passen.
De echte patser bakken zijn in bezit van jusitie, met name speciale eenheden rijden in dikke x5en en a8. Die zijn ook niet misselijk. Maar het aantal is niet groot en is ook alleen voor arrestaties van crimminelen en transport daarvan.
Wil je een lijst met politieauto's dan moet u op onderstaande link klikken. Of die up-to-date is betwijfel ik!