Hoe kan ik zonder mijn raam in te slaan mijn alarm een keer horen?

Ik heb een Feroza uit '97 met een klein, rood knipperlichtje in het dashboard. Toen ik de dealer vroeg hoe ik mijn alarm kon herkennen begon hij te lachen en zei, 'dan moet je een raampje intikken'.
Hij wist het niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
11.2K

Het beste antwoord

Gewoon in de auto blijven zitten. Dan het alarm opzetten. Wanneer er sensoren zitten dan gaat het af wanneer je beweegt (wel enige seconden wachten alvorens te bewegen, omdat het alarm soms de eerste 30 sec nog niet werkt)
Ook op elke deur kan je testen, en niet vergeten of je het contact kan opzetten en of je kan starten. En als er nu niks gebeurt dan is het een neplampje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon even met de platte hand tegen een raampje slaan (daar sla je hem echt niet mee kapot). Meestal is dit al genoeg om hem af te laten gaan.

Probeer anders eens de motorkap te ontgrendelen, auto op slot en alarm te zetten en dan de motorkap te openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je auto even flink heen en weer schudt, zou het alarm moeten afgaan. Wat ook het geval kan zijn is dat het ledje een nepalarm is. Zetten ze zo'n lampje erin en dan moeten potentiële dieven denken dat er een alarm erin zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in de auto zitten, zet hem op slot (en op alarm) en beweeg dan, reik bijvoorbeeld naar achteren of naar de andere voorstoel.
Dan gaat als het goed is het alarm af. Dit werkt natuurlijk alleen als er bewegingssensoren inzitten, maar dat zal best.
Doe dit niet 's nachts, als je je buren tenminste te vriend wil houden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een alarm kan je triggeren door de auto flink te bewegen. Je kunt hem ook bij bv een grote sluis neer kunnen zetten. Daarvan is bekend dat ze de oudere type alarmen af laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k denk dat het een nepper is, maar inderdaad anders gewoon even flink schudden met je auto zou deze af moeten laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de moderne auto's zitten bewegingssensoren. Als je in de auto zit en de auto echt vergrendeld dan gaat binnen 1-2 minuten het alarm af.