ik heb veel vocht in mijn auto, wat kan ik daar best aan doen?

de druppels staan op de binnenkant van het raam. Mijn auto heeft airco, zelfs dan gaat het vocht er heel moeilijk uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
11.7K

Antwoorden (9)

De airco op aanzuigen vanuit de auto zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat gebeurt er dan precies? Normaal staat mijn ventilatiesysteem op aanzuigen van buiten ingesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn gevoel zegt dat je beter flink door kan blazen.
Maar zeker met dat natte weer zou je wel eens gelijk kunnen hebben. +
Als het gaat vriezen en het buiten kurkdroog is dan weer alles open?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met aanzuigen vanuit de auto wordt de lucht in de auto extra ontvochtigd i.p.v. de vochtige lucht van buiten aan te zuigen en die (gedeeltelijk) te ontvochtigen.
Waarschijnlijk heb je lekkage in de auto, laat dit even nakijken ( anders kun je straks ook de binnenkant van de ruiten schrappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang van niet. In het verleden heb ik ook van alles geprobeerd, maar zoiets blijft meestal letterlijk, dweilen met de kraan open. Ik heb het idee, dat zoiets komt, door roest, met als gevolg allerlei kleine openingen. De vochtigheid van de lucht, komt te makkelijk in de auto. Het zou me dan ook niet verbazen, als je een wat oudere auto hebt, en niet zo erg veel rijdt.

Enige wat een beetje effectief is, is lange ritten maken, met het raam een beetje open, en de verwarming aan. Maar als je auto daarna weer een paar dagen stil staat, kun je weer opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vochtvreter erin zetten...t werkt echt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom ook niet.
Wel leeggooien voordat je gaat rijden. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een vochtvreter is het probleem niet opgelost. Doeltreffender lijkt mij om te (laten) onderzoeken waar het vocht uiteindelijk vandaan komt!
airco aan, verwarming aan, ventilatie op hoog
en een lange afstand rijden.
(airco en verwarming samen zorgt voor droge warme lucht)

Als dat niet helpt dan heb je waarschijnlijk lekkage.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vooral auto's die weinig rijden hebben er last van. Een beetje vocht komt altijd naar binnen, via natte schoenen, jas, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even alle openingen na waar de lucht aangezogen wordt. Zeker in de herfst als veel bladeren en dergelijk vallen komt er veel ongewenst materiaal overal tussenin. Als dan de slangetjes van het ventilatiesysteem vol zitten, waar normaal het overtollige water door weg kan, blijft de auto vochtig. Zelfs met de airco aan.

Heb dit ooit meegemaakt met een vrachtwagen. Had 7 liter water in zijn luchtkanaal staan. Dit kwam door een verstopte slang dat normaal dit water moest afvoeren. De chauffeur klaagde van een vochtige cabine en een muffe geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens of er water in de kokerbalken en vooral de deur blijft staan.
De gaatjes voor de ontwatering kunnen wel eens dicht gaan zitten. Door deze met een houten sateprikker oid goed open te maken kun je wel eens succesvol van het probleem af komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle bovengenoemde tips zijn handig-heb zelf ook ervaring met binnenste ruiten schrapen, een drama. wat uiteindelijk ook helpt is je auto een nachtje in een verwarmde garage zetten met alles open.
Nog een mogelijke oorzaak: Wij bleken een raampje te hebben die steeds een beetje naar beneden zakte....via kier kwam vocht binnen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt ergens lekkage in je auto.heb je ook vochtige plekjes op de vloer.dan kun je in die buurt gaan zoeken.
ik weet niet wat voor auto je hebt maar loop alle rubbers na,zoals deurrubbers en achterlicht rubbers.
kijk ook in je kofferbak.
check je kachelradiator ,misschien is die wel lek.
als je voorraam een keer is vervangen,kijk even of dat wel goed is gebeurt.heb het zelf een keer meegemaakt dat het niet goed dicht gekit was,daardoor had ik lekkage in mijn auto.
kijk of je ramen wel goed sluiten.
als je het zo 123 niet kan vinden ,ga dan even naar een was straat en check de binnen kant van je auto naar water.