Kan mijn roetmeting stijgen binnen een week?

Ik heb vandaag bij de opel dealer mijn roetmeting naar beneden kunnen krijgen (1,19). Nu is mijn APk keuring pas volgende week dinsdag ( 28 mei). Kan het gebeuren dat mijn meting tegen dinsdag is gestege naar boven de norm? of is de kans heel klein en hoef ik me geen zorgen te maken voor de APK keuring van 29 mei?

met vriendleijke groet
JerryM

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Normaal zal dit in één week tijd niet veranderen.

Het zou kunnen dat uw brandstofpomp niet meer perfect is maar ook één van de verstuivers maar dit gaat zeer langzaam en zeker niet op verloop van één week.
Beiden kunnen zeker hersteld/afgeregeld worden indien dit het resultaat zou zijn van keuring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat niet zo snel.
Maar wat je zelf kunt doen is.
Pak in het weekend eens een stuk autobaan en trek hem even los.
En even goed doortrekken in de 4.
Dat blaast de zaak schoon.
Wel pas als hij goed warm is.

En teven heeft de garage daar een foefje voor.
Als een auto teveel aan roetmeting heeft,dan doen ze er gewoon wat benzine bij in.
Dan krijg je een wat schonere verbranding.