Wat zijn de kosten van het spuiten van voorscherm van een auto?

Hallo,

Wegens een deuk in mijn linker voorscherm heb ik een nieuw voorscherm nodig. Ik heb er al wel 1 gevonden maar dat is niet dezelfde blauwe kleur als de kleur van mijn auto.
Kan iemand mij vertellen wat je moet doen om 1 zon onderdeel te spuiten (moet je nog schuren,ontvetten e.d.)?
En wat kost zoiets ongeveer?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
14.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het uni-blauw , metallic- blauw ?
Ik hoor het graag.

Antwoorden (3)

reken op tussen de 150 en 250 euro, afhankelijk of je wel of geen bon wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Tachyon,

De normale prijs per te spuiten deel ligt rond de 200 euro .
Hierbij ga ik uit van een metallic/parelmoer kleur + blanke lak.
Bij een uni kleur (zonder metallic) zal de prijs rond de 125 euro zijn.

Als je het scherm kant en klaar naar een autoschadebedrijf brengt word de prijs natuurlijk goedkoper.
Ontvet het scherm eerst goed met een siliconenverwijderaar ( inwrijven en uitwrijven) ,daarna ga je pas schuren (droogschuren met korrel P500/ nat schuren met korrel P1000)

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt goedkoop wilt uit zijn en het is een oude auto dan kun je het ook zelf doen met een verfroller .
En als je een beetje handig bent is het resultaat bijna niet van gespoten te onderscheiden .
Wel even de goeie verf kopen !
Het verf nr kun je vinden op het spatscherm .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een Uni-kleur kan dat ja ,maar metallickleuren kun je niet rollen.
Het verf nr is bij niet een auto op het scherm vermeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval wel bij een opel kadett .
Heb het zelf gedaan !
En het nr stond naast de motorkapsluiting .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de jaren '70 had je inderdaad nog 1 Component metallics, maar toen werkte ik nog niet :)
Tegenwoordig zijn alle metallics op waterbasis, soms nog op thinnerbasis en word afgewerkt met een blanke lak.
Het nr naast de motorkapsluiting klopt ja, op zo'n metalen plaatje .
Groet Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom vroeg ik ook of het een oude auto was .
Vullen elkaar goed aan hè .