Gaat de accu leeg als de lichtschakelaar van de auto op dimlicht staat terwijl de auto uit is?

Bij mijn Opel Corsa gaan de lampen automatisch uit wanneer ik de auto van het contact afhaal, moet ik dan de lichtschakelaar perse op uit zetten of kan ik hem gewoon op dimlicht houden? Aangezien ze gewoon uit zijn word er toch ook geen stroom verbruikt lijkt mij?

een jaar geleden
in: Auto's
2.2K
ronron1212
een jaar geleden
Als je lampen uit zijn is er niets aan de hand

Antwoorden (2)

Er wordt dan geen stroom verbruikt, dus de accu zal daardoor niet leeggaan. Maar als je een zwakke accu hebt en je wil in de vrieskou je motor starten, bedenk dan wel dat je lampen ook al aan staan vanaf het moment dat je de contactsleutel in het slot draait.
een jaar geleden
Nee, de accu gaat niet leeg als de lichtschakelaar van de auto op dimlicht staat terwijl de auto uit is. De accu wordt alleen verbruikt als er stroom wordt geleverd aan de auto.
10 maanden geleden