Wat is het verschil tussen de Fiat Fiorino, de Citroën Nemo en de Peugeot Bipper?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.5K

Antwoorden (4)

Niets. Er is behalve de merknamen geen verschil, het zijn dezelfde auto's.

Fiat Fiorino vs Peugeot Bipper vs Citroen Nemo: there is actually no contest between the three because they are all the same car, but with different brands an names. The LCV (Light Commercial Vehicle) is the result of a collaboration between Fiat and PSA Peugeot Citroen and will be launched soon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil kan de restwaarde zijn.

Wat krijg je voor de auto terug indien je hem na een bepaalde tijd weer wilt verkopen...?

Auto`s van sommige merken dalen sneller in waarde dan auto`s van sommige andere merken...

En er kunnen ook prijsverschillen zitten in eventuele extra accesoires die je bij aankoop wilt laten inbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit enkel een ander merkje op.
Als sinds jaren werken deze merken samen onder de naam PSA-groep, en delen de technologische kennis. Vroeger had je o.a. de Citroen AX die vaak dezelfde motor had als de Peugeot 205 en ok wel eens gezien in een 309 of een BX.
Nog meer voorbeelden zijn de Peugeot Boxer-Citroen Jumper-Fiat Ducato, en bijvoorbeeld de eerdere Peugeot J5. Je hebt ook nog de Partner-Berlingo en de Scudo-Jumpy-Expert.
Het blijkt dat de Peugeot het meest waardevast is. Dit slaat nergens op, maar toch is het zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je hebt gelijk!
Alleen een paar detail verschillen, ze komen uit één fabriek. Peugeot en Citroën gebruiken dezelfde motoren, Fiat weer andere.

PSA staat voor Peugeot Société Anonyme en werd in 1965 gevormd, toen de voormalige Société des Automobiles Peugeot werd omgevormd van autoproductiebedrijf tot holdingmaatschappij.. In 1974 heeft PSA 30% van de aandelen van Citroën gekocht. In 1976 werd Citroën volledig overgenomen door PSA.

De Citroën Nemo is een kleine bestelwagen die ontstaan is uit een joint venture tussen PSA, Fiat en Tofaş. Deze auto is ook leverbaar als Peugeot Bipper en Fiat Fiorino, allen gebaseerd op de bodemgroep van de Fiat Grande Punto. Het model is onder de Citroën Berlingo gepositioneerd. De Nemo wordt ook als personenversie geleverd onder de naam Nemo Multispace (de Fiat-equivalent hiervan wordt als Fiat Qubo op de markt gebracht). De Nemo wordt naast de Peugeot Bipper en de Fiat Fiorino/Qubo bij Tofaş in Bursa, Turkije gebouwd.