Wat mag ik niet gemist hebben op La Gomera?

Wat moet ik gezien of gedaan hebben en welk souvenir is origineel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Het beste antwoord

Oh bofkont, ga je naar La gomera? Dat is samen met La Palma super leuk en mooi. Verwacht geen grote hotels en stranden, maar veel wandelaars en gezellige, kleinschalige horeca. Ik wil geen reclame maken, maar ga echt even naar de ANWB winkel voor de La gomera gids. (7.50 voor leden, inclusief kaart) Daar heb ik zo veel plezier van gehad. Ik had hem al stukgelezen voor ik er aankwam. De beschrijvingen van routes, wandelingen en autotochten en bezienswaardigheden zijn accuraat. Alles wat er te zien is, staat er in.
Als je ook van plan bent veel wandelingen te maken (aanrader) koop een wandelgids. Er zijn in bijna alle boekwinkeltjes op La Gomera wandel boeken te krijgen. Een steekt er uit: een Duitse: Der rote ...nog iets. Het is een dik, klein en handzaam boekje met heel erg veel wandelingen op alle niveaus. Ik weet even niet meer hoe hij precies heet want ik heb hem op dit moment uitgeleend.

Dus niet missen: geniet van (unieke) natuur, lekker wandelen en heerlijk, betaalbaar eten en drinken.

Veel plezier! ...Bofkont!!

Toegevoegd na 4 minuten:
heb het dikke wandelboek gevonden:
http://www.dezwerver.nl/boeken/wandelgidsen/europa/spanje/la-gomera/10070/wandelgids_la_gomera__rother/

De anwb heeft trouwens ook nog een wandelgids, naast het boekje met algemene info dat ik eerder noemde..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor deze reactie, het moet een wandel/lees vakantie worden en ik geloof dat dat helemaal goed komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oja zeker! die dikke gids is wel in het Duits, he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat Duits komen we wel uit, ik heb er nu al zin in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je niet meekan, maar heel erg bedankt voor de leuke tips.

Andere antwoorden (5)

Valle Gran Rey (Foto 1)
Los Organos (Foto 2)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook Roque Agando is prachtig!

Een leuk souvenir is een banaantje van een van de velen bananenplantages of een plaatselijke wijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* bananenplantages (en bananenlikeur)
* het grootste laulierbos ter wereld (Nationaal park Garajonay staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO)
* dolfijnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"In de buurt van het plaatsje Vueltas (gemeente Valle Gran Rey) bevindt zich de Tropische vruchtentuin van Argaga. Deze tuin bezit naar eigen zeggen de grootse tropische en subtropische fruitbomen en –planten van Europa. In de tuin worden rondleidingen gegeven waarbij uitleg wordt gegeven over exotische vruchten- en groentesoorten. Het is zelfs mogelijk om een aantal te proeven."
[Bron 1]

"Het Jardin Botanico del Descrubrimiento is een botanische tuin even ten noorden van de stad Vallehermoso. Het is een soort doolhof door fraaie palmbomen, meerdere voedingsgewassen en voorbeelden van inheemse flora. "
[Bron 2]

Als je van gebouwen houdt, bij bron 3 is een link naar een hoop kerken op La Gomera!

Toegevoegd na 43 seconden:
"Alto de Garajonay - De hoogste 'berg' van La Gomera laat zich eenvoudig beklimmen. De berg ligt op het midden van het eiland in het Nationale park Garajonay. Bij helder weer is het uitzicht prachtig.
De noordkust - Vanuit Vallehermoso kun je een mooie wandeltocht maken naar de Cumbre de Chigueré. Bij mooi weer kun je hiervandaan Tenerife zien liggen.
Hermigua dal - Een wandeling door het vruchtbare Hermigua dal loopt niet alleen door een mooi landschap, maar brengt je ook nog eens langs de hoogste waterval van het eiland, de Salto de Agua. "
[Bron 4]

Toegevoegd na 1 minuut:
"Naar La Gomera ga je vooral vanwege de rust en om te wandelen. Enkele andere mogelijkheden zijn:

* Voordat Columbus in 1492 aan zijn oversteek van de oceaan begon, verbleef hij als laatste in Casa de Colon. Dit huis is nog te vinden in San Sebastián
* Vanuit de haven in Valle Gran Rey worden dolfijn­safari's en walvis safari's georganiseerd.
* Per boot naar de 'orgelpijpen' van Los Órganos, merkwaardig gevormde rotsen
* Argulo is een mooi oud dorpje met kleine steegjes. In de omgeving kun je mooi wandelen en heb je uitzicht op de Teide op Tenerife, de hoogste bergtop van de Canarische Eilanden. In de omgeving van Argulo vind je het Juego de Bolas, het bezoekerscentrum van het Garajonay Nationale Park.

Zwemmen
Door de steile kusten en de weinige stranden, zijn de mogelijkheden om in zee te zwemmen beperkt. Ook zijn er gevaarlijke stromingen voor de kust. Plaatsen om te zwemmen zijn ondermeer: Playa de Calera en Playa de Inglés in Valle Gran Rey. Bij Playa de Santiago; bij San Sebastian en in Hermigua. "
[Bron 4]

Er is natuurlijk nog veel meer, om maar een paar dingen op te noemen.
Alvast veel plezier op vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.+
Het dorpsbarrestaurantje aan de oostelijke kant van Valle Gran Rey. Soep van de dag is ieder dag dezelfde soep :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.
Naar La Gomera ga je vooral voor de rust en de natuur.
Het is een oorspronkelijk, goed geconserveerd eiland, vooral
als je het vergelijkt met de aan het toerisme overgeleverde
collega-Canarische eilanden Tenerife en Gran Canaria.

De unieke fluittaal El Silbo, die bedoeld was om over lange
afstanden met elkaar te communiceren, wordt hier nog regelmatig aan toeristen getoond. Dat is leuk om eens te horen.

Het belangrijkste op La Gomera is echter de in het Nationaal Park Garajonay gelegen oerbos laurasilva.
Dit is een uniek laurierbos wat door de UNESCO beschermd is en waar planten groeien die in de rest van de wereld sinds de ijstijd al verdwenen zijn. In dit zeer vochtige bos hangt een mystieke sfeer.
Niet dat het supergezellig is om door heen te lopen, maar wel heel bijzonder. Paardebloemen zijn daar bijvoorbeeld metershoog (zie foto).
Dat mag je dus echt niet missen. Kijk wel uit, het kan glad zijn (natte boomstronken).

Een kado wat je mee kunt nemen als souvenir is een flesje Gomeron, dat is palmhoning-likeur en echt een drankje van het eiland.
Het schijnt goed te zijn voor het libido :-) en dat is altijd wel goed voor een lach. Het is nog lekker ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.