Hoe ben ik mobiel bereikbaar in Thailand?

Ik ga vlg week op vakantie naar Thailand.
Ik neem mijn mobiel mee. Als mijn vrienden mij willen bellen, kunnen ze dan gewoon rechtstreeks mijn 06 nr bellen, of moeten ze een speciaal landnr gebruiken? (ik hoorde over 0066-6-mobielnr.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
4K

Het beste antwoord

Hoi,

Als toevoeging op hetgeen hierboven al genoemde, dat je gewoon via je normale nummer bereikbaar bent: Hou er rekenen mee dat gebeld worden loeiduur is!

Je vrienden bellen je NL nummer. En betalen voor het nederlandse deel van de verbinding. JIJ betaald voor het deel van de verbinding naar Thailand! En dat kan je zo euro's per minuut kosten!

Neem een Thaise sim, of nog beter, een skype nummer als je vaak reist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou een locale simcard nemen en dat nummer naar je vrienden sms-en.
Kun je ter plekke veel goedkoper (ook naar NL) bellen en gebeld worden is gratis.

Toegevoegd na 6 minuten:
Met een thaise simcard dus,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt. Als je gebeld wordt en opneemt betaalt de beller, maar ook jij krijgt hiervan kosten in rekening. Je zou dan thuis even moeten nagaan of je toestel SIM lock vrij is (kan je de klantenservice voor bellen). Als dat het geval is kan je daar zo een prepaid kaart kopen.
Nee hoor, zij moeten je gewone mobiele nummer bellen. Jij moet zelf echter +31 of 0031 voor het nummer bellen als je iemand in Nederland wil bereiken.

Dus ook +316 i.p.v. 06

Overigens kan je in Nederland er altijd +31 voor zetten. Zo heb ik al mijn contacten in mijn adresboek staan. Dan hoef ik in het buitenland dit niet te wijzigen.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. Hetw erkt als volgt. Als jij je telefoon in Thailand aanzet, dan maakt deze contact met het netwerk. Dit herkend de Nederlandse provider en stuurt de gegevens naar de providerserver. Als iemand in Nederland belt komt dat ook bij de provider aan. Voor je Nederlandse vrienden maakt het daarom niet uit waar je zit en ze hebben ook geen extra kosten. Jouw provider schakelt de telefoon door naar het buitenland en brengt je hiervoor ook kosten in rekening.

Andersom kan je niet zomaar een nummer intoetsen en moet je de landcode intoetsen. Als jij belt betaal jij alleen de kosten en je vrienden niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vanuit Thailand naar Nederland belt moet je er 00131 voorzetten ipv 0031. Daar was ik al achtergekomen.
Dus vanuit Nederland hoeven mijn vrienden zeker weten niks extra's ervoor te zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je het zeker van die 001? Op zich is 001 de landcode van de VS. Is dat niet iets van een aanbieder: http://www.nederlandseverenigingpattaya.org/tip001en2.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Standaard zou +31(6) of +31(20) (dus +31 en dan het netnummer zonder voorloop 0 ) correct zijn. Als ik in fora zoek dan is 001, 002, 005 een manier om goedkoper te bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
citaat uit de reisgids van Thailand international:
'het internationale toegangsnummer is in Thailand 001. Het landnummer van Nederland is 31. U dient de eerst 0 van het netnummer weg te laten. Bijvoorbeeld: 070-7654321 wordt: 001-31-70-754321'
Het staat ook in de reisgids van Geographic, dus dat zal wel kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens. Zou de + dan ook gewoon werken op je mobiel? De + vervangt de internationale toegangscode namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee.
Bedankt trouwens voor de extra uitleg over bellen en gebeld worden. Ik wist niet dat het zo werkte.
+1