Ben je nog in Nederland?

wanneer je vanuit nederland naar een ander land vliegt waar houdt Nederland op en begint het andere land. in de lucht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Bij de territoriale grenzen houdt het op.

Toegevoegd na 12 minuten:
http://www.st-ab.nl/wettennr03/0256-025_Scheepvaartreglement_terriotoriale_zee_01.gif

Verder natuurlijk ook de normale landsgrenzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Owja, die zeegrenzen heb je natuurlijk ook nog. Goed plaatje er bij :)

Andere antwoorden (4)

Op de plek van de landsgrens van Nederland recht omhoog de lucht in.
De lucht boven Nederland hoort ook nog bij Nederland.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot hoe hoog zou dat gelden eigenlijk? De dampkring?
Kimath
13 jaar geleden
ook een goeie vraag, ik denk inderdaad tot de dampkring.
In de lounge op het vliegveld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dan zit je nog steeds op Nederlands grondgebied.
Welk land zou het anders moeten zijn dan?
Eigenlijk amper nadat de cockpitbemanning meldt: cabin crew, slides armed and cross check! Ons landje is zo klein.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op het vliegveld van vertrek door de douane bent, ben je mogelijk in niemandsland. Maar ik vraag mij wel af, als ik een aflevering in een politieserie zie over een arrestatie in een internationaal vliegtuig vlak voor het vertrek, of dat wel zo is.