weten jullie een leuk vakantieplek die in de buurt is van nederland

nou we gaan over 4 weken op vakantie maar mijn ouders weten nog steeds niet waar naar toe.
weten jullie misschien een vakantieplek waar je lekker kan zwemmen in een meer/zee/rivier en goed kan wandelen en fietsen en camping is :) :)
????????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Jammer dat je leeftijd niet in je profiel staat. Ik doe het dus nu maar op de gok. Wat leuke plekken zijn voor wat oudere kinderen zijn de Ardennen en de Eifel. Niet te ver en toch buitenland. Allebei regio's waar je lekker sportief kan zijn. Ik denk daarbij aan kajakken , fietsen, wandelen enz.

Anseremme aan de Lesse (bij Dinant) is zo'n centrum waar veel voor jongeren is te beleven. Het Aquatel heb ik zelf een aantal jaar geleden bezocht met mijn neefjes. is erg leuk en zeer betaalbaar. en ook voor de ouders is hier genoeg te vinden (zie link), kamperen is in deze regio ook een optie.

Andere optie is Nadrin aan de Ourthe. Ook zeer leuk en onder Nederlandse leiding (is wel een stuk duurder!!)

Derde optie is Heimbach. Met een zelfde soort aan activiteiten in de buurt. Ik ben daar zelf zeer lang geleden geweest dus weet geen namen meer. Maar de site van het toeristenbureau van de Eifel moet je zeker op weg kunnen helpen. Voordeel van de eifel is dat het aan een meer ligt , dus de zwem faciliteiten zijn er beter.

Misschien heb ik het helemaal en is dit niet wat je zoekt, misschien vindt je het zeer leuk.

Toegevoegd na 28 minuten:
natuurlijk zijn ook bij de ourthe en bij Heimbach genoeg Campings
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje voor je antwoord
haha ardennen lijkt me echt leuk
nou nog mijn ouders overtuigen

Andere antwoorden (10)

In Andijk aan ijsselmeer is een hele mooie camping met zwembad en je kunt er oook zwemmen in het meer. En de natuur is mooi om te fietsen en wandelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen de vraag is of er nog plaats is in deze drukke tijd dat je wilt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duinrell, zoek maar eens op, echt gezellig, mooi, en het zwembad van duinrell is een paar jaar geleden verkozen tot beste zwembad van de benelux,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel erg kort dag, de vraag is of je binnen 4 weken nog iets vind.
Denemarken is prachtig en heeft mooie campings en is iet tever rijden, maar ook weer niet echt in de buurt van Nederland. Op 7 uur rijden mag je wel rekenen.
Maar Nederland en zeker de waddeneilanden zijn natuurlijk ook heel erg leuk om te camperen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip: ga naar een waddeneiland. Persoonlijk vind ik Schiermonnikoog iets te klein voor een vakantie, maar zoals ik al zei... da's persoonlijk. Ik kan je bijvoorbeeld Vlieland of Terschelling aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Goed advies! Prachtige eilanden waar altijd wel iets leuks te doen is...
http://youtu.be/3K0QJcXbw64
http://youtu.be/QbULyApj9Sw
corzijlstra
8 jaar geleden
Denk ook eens aan de Duitse waddeneilanden Borkum, Juist, Norderney, Baltrum, Langeoog, Spiekeroog en Wangerooge.
Check de Veluwe eens!!! Mooi om te fietsen wandelen en er zijn tal van recreatiemogelijkheden!!! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duitsland Zwarte Woud bijvoorbeeld, Luxemburg Belgische Ardennen. Kun je overal goed wandelen, en meren zijn er vaak ook wel
12 jaar geleden
Emmen- dierenpark. Emmermeer, grote winkelgebeid, hunnebedden em andere mooie dingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga lekker naar belgie, de mensen zijn daar NET een slag anders, dus je voelt je echt een toerist.. en dan gewoon lekker bij de zee natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoge Hexel.. in gramsbergen.. erg chille camping.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duitse waddeneilanden. Van west naar oost, dicht bij Nederland, noem ik de volgende eilanden: Borkum, Juist, Norderney, Baltrum, Langeoog, Spiekeroog, Wangerooge. Over het algemeen wordt Spiekeroog als het mooiste van die eilanden beschouwd. Als je van gezellig eilander vakantiesfeer houdt, vind ik Wangerooge het leukst, gevolgd door Langeoog. Maar al die eilanden vind ik de moeite waard. De eilanden zijn autovrij, behalve Borkum en Norderney. De autovrije eilanden zijn autovrijer dan Vlieland en Schiermonnikoog. Eilandbewoners mogen geen auto op de autovrije eilanden hebben. Er zijn wel brandweerwagens, ziekenauto´s, enz.

De Belgische kust vind ik ook leuk. Er loopt een tram langs en over het strand van Knokke naar De Panne.

De Wilsumer Berge, tussen Schoonebeek en Denekamp, tussen Emlicheim en Uelsen. Er is een meer. In de jaren 60 is dat meer tot stand gekomen door een zandafgraving. Een leuke stad is Nordhorn.

De Hümmling, ten oosten van het Groningse Westerwolde, niet ver van de leuke Nederlandse vesting Bourtange.