Als het butylkit is kun je beginnen met een klein "balletje" van die kit er af te pulleken en daarmee de ander kit er af te plukken(kit hecht meer aan elkaar dan aan iets anders)
Is het erg veel dan een draadeind in de accuboormachine zetten en deze langzaamdraaiend over de kit te halen (in het begin heel voorzichtig na een tijdje zal het draadeind vol kit zitten en niet scherp meer zijn.

Pas op met kitverwijderaar want hier zit een oplosmiddel in en die zal ook de kit tussen het rubber aantasten wat lekkage tot gevolg kan hebben.

Het is niet aan te raden teveel aan de kit te trekken want dan trek je de kit tussen het rubber en de beplating vandaan wat ook weer lekkage kan veroorzaken.

Kit zit er niet voor niets dus beter een beetje kit zichtbaar dan lekkage.
Afhankelijk van de bouw van de caravan komt bij de "goedkoper" merken dit vaker voor dan bij de "duurdere" die maken gebruik van andere bouwwijze en daardoor andere kitten. (bij engelse caravans komt dit verschijnsel niet voor)

Het is allemaal een vervelend werkje en als je pech hebt komt er de volgende keer dat jullie caravan weer in de hete zon staat weer kit tussenuit. Maar het houd een keer op natuurlijk.
Veel plezier met dit werkje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt. Ga dit zeker uitproberen.

Andere antwoorden (3)

Als het veel is, eerst uit laten harden, dan wegkrabben.

Als het een dun laagje is, dan kun je er kitverwijderaar van Alabastine op smeren en daarna wegvegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inspuiten met kruipolie. Maar eerst het grove gedeelte verwijderen met (b.v)spatel.Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ook wil helpen is een dremel.een minitool,daar kunt u het goed mee weg schuren