Bestaat er een paardrijvakantie voor gevorderden?

Ik kan goed paardrijden (niet manegestijl) en ik verveel me rot tijdens de paarden vakanties waar de helft amper kan rijden. Het vorige kamp was geen succes vanwege het te lage niveau.
Dus: weet iemand een vakantie te paard met niveau?
In Europa, liefst Nederland. En eentje waar je er ook echt op uit gaat, trektochten. Met mijn leeftijdsgroep (15 jaar).

Kort samengevat
Paardenvakantie
- hoger niveau dan manege/penny rijden
- in de leeftijdsgroep circa 15 (minimaal vanaf 12 aangezien ik chronisch allergisch ben voor kleine kinderen)
- ik ben niet in bezit van eigen paard
- trektochten
- in Europa

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

mijn dochter (16 jaar) is vorige jaar samen met nichtje
hier heen geweest, ze vond het helemaal geweldig.
http://www.lesolivettes.be/dutch/index.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker bestaan die, en waarschijnlijk bestaan er veel meer dan je je kunt voorstellen.
Fijn dat er veel keuze is, maar dat maakt het ook dat je er echt even goed voor moet gaan zitten om alles uit te zoeken.

Op www.B9.nl kan je zoeken op "paardenvakanties".
Je krijgt dan een overzicht van ongeveer elk denkbare paardenvakantie, waaronder ook voor jongeren/gevorderden.

Overigens zijn de Ardennen ook een geweldige plek om te paardrijden: bossen, bergen, riviertjes, 350 km ruiterpaden en ook nog eens lekker dichtbij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even ter verduidelijking: Kijk niet alleen op B9.nl maar vergeet ook zeker de "vakantiewegwijzer" niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij die vakantiewegwijzer, er word daar gereden op het niveau van de laagste ruiter. Dat was bij die vorige vakantie ook en toen hebben we enkel in de bak gereden op 1 tocht na. Bovendien ga je dan ook allemaal ''leuke'' spelletjes doen zoals stoelendans...
Ik ben 15, geen 5. En anderen doen de paarden er maar bij, dan krijg je ook geen paarden van niveau. Ik zoek echt iets waarbij ik de hele dag of in de stal sta of te paard ben of in de bak en omgeving ben. En mensen die het niet er maar bij doen alsof paarden gewoon iets leuks erbij zijn. En dat er niet op laag niveau wordt gereden, niet op laagste niveau ruiter. Ik wil er best wel ''examen'' doen voordat ik bij de groep mag.