Warm eten verteerd langzamer en heeft zo langer de tijd tot aan het slapen gaan. Eigenlijk is het gezonder.
paulus811
13 jaar geleden
Omdat in de avondmaaltijd heel veel energie zit.
Als je het in de middag eet kan je die energie nog goed gebruiken. Wij Nederlanders eten meestal om 6 uur en hebben dan minder energie nodig rond die tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avondeten in de middag ?? In de middag eten ze gewoon middageten, hoor. Alleen is dat vermoedelijk een warme maaltijd, zoals dat in hele grote delen van Europa en in sommige minder stedelijke delen van Nederland nog steeds gebruikelijk is.

Vooral als je de hele dag hard werkt, is een stevige maaltijd tussen de middag precies wat je nodig hebt. Voor de nacht heb je dan nog wel genoeg aan een lichte broodmaaltijd. En eigenlijk is dat een tamelijk ormaal eetpatroon.

Echter, in de post-inductriele wereld waarin wij leven, met betrekkelijk korte en betrekkelijk lichte werkdagen en veel te korte pauzes voor een fatsoenlijke warme maaltijd, zijn we dat lullige broodje tussen de middag gaan opkanen, en hebben de echte lunch naar einde van de middag verschoven en zijn het 'avondeten' gaan noemen. En nauwelijks twee generaties verder denken mensen dus al dat dat het 'natuurlijke' eetpatroon is. Niets is echter minder waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avondeten in de middag??? Ha, ha, zo zou ik ook begonnen zijn. Plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...en zo is het precies! +1
niet alleen in frankrijk doen ze dat ook hier in italie en ook in spanje , dat heeft te maken met de warmte in deze landen, daarom eten ze rond t middaguur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jou mening
ik woon hier en kom al 30 jaar hier en al 30 jaar hoor ik dat t vanwege t klimaat is en jij omdat er een m bengelt bij je avatar weet t weer beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@panteao, een plus voor deze reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@nicole mijn opa en oma aten vroeger ook nog warm vader kwam s middags vaak thuis om warm te eten maar naarmate mensen verder vanhuis gingen werken konden ze s middags niet meer thuis eten en werd die maaltijd naar de avond verplaatst heeft dus niet met tempratuur te maken
In de middag ben je inmiddels al helemaal wakker. Maar je heb nog wel een 'drukke' en lange dag voor de boeg. Dus kan je meer energie gebruiken.

De warme maaltijd geeft je meer energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In vroegere tijden aten wij nederlanders ook 's middags warm. Veel boeren doen dat nog steeds. Het warm eten tussen de middag is verdwenen doordat mensen verder van huis gingen werken. Oorzaak auto trein bus en de werkgelegenheid enz
13 jaar geleden
Niet alle Fransen eten een warme lunch. In warmere landen wordt meestal een warme lunch gebruik en daarna een rustperiode gehouden. Veelal zijn winkels er tussen de middag gesloten. Dit gebeurd niet in grotere franse steden. In Parijs en zo zijn de winkel niet tussen de middag gesloten. Hoe zuidelijker je komt des te meer je die sluiting aan treft.
Bij warm eten heeft je lichaam rust nodig om het eten te verteren. Wanneer er dus een soort siësta wordt gehouden kann er warm gegeten worden. Denk hierbij maar aan het intensief sporten na een warme maaltijd, dan ga je je ook niet lekker voelen. Die rustperiode kennen we niet in Nederland dus is het niet zo'n goed idee om een warme lunch gebruiken.