Wat zijn plaatsen, steden, regio's in de wereld waar je niet heen moet gaan als toerist met je mooie camera en je smartphone?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel gevaarlijke plekken of in ieder geval niet veilig genoeg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet verstandig om je angst hiervoor te bevestigen en te voeden. Als je echt met een gerust hart overal wilt komen, zonder angst voor die apparatuur, dan kan je een goede reisverzekering afsluiten. Een zorgeloze vakantie is toch wel een fijne vakantie.
Bovendien kan je hier nooit alle plekken als antwoord krijgen, waar jij je ooit zal gaan begeven. Want achter een treinstation kan ook het gevaar loeren.
Die angst kan je op deze manier nooit helemaal wegnemen. Geen apparaat is mooi genoeg om vervangen te worden door hetzelfde apparaat. Je partner wel.

Het beste antwoord

New york en dan met name de buitenwijken oa queens,harlem. Napels daar is niks veilig,marokko en turkye even zo. Verder egypte,voormalige joegoslavie,roemenie,en natuurlyk eindhoven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een regenwoud..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel regen, vieze beesten, apen die alles afjatten, geen goed idee om daar met je mooie camera en smartphone heen te gaan ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgezien van het feit dat je weinig ontvangst zou met je telefoon hebben, zou ik daar juist heen gaan met een camera.
napels, rome, milaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je niet heen moet gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar worden de meeste spullen gejat
napels
rome en milaan
Irak.
Afrika.

Toegevoegd na 8 minuten:
Overigens is Eindhoven de meest onveilige stad in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal waar je teveel met veel dure spullen loopt te pronken, loop je een risico; Ook hier in Nederland.

Als je bang bent voor verlies of diefstal, neem die spullen dan niet mee.

Ik heb met mijn camera overal gelopen, ook door armoedige wijken in vele landen met wijd verbreide armoede. Mij is nooit wat gebeurd, dus in de praktijk valt het wel mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar je je onveilig voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op vakantie loop ja altijd risico dat ze je spullen jatten.
Tip: Sluit een goede reisverzekering af en koop een imagetank, waarop je elke avond je gemaakte foto's direct kunt kopieren. Mochten ze dan je camera stelen, dan ben je niet al je foto's kwijt (er vanuit gaande dat je in een hotel zit met een kluis oid).

Nog een tip:
Ik ben in een hoop arme landen geweest en er is nooit een tweede keer naar mijn camera gekeken.
Reden: Ik heb er verschillende stukken sporttape op geplakt, zodat het lijkt of de camera bij elkaar gehouden wordt door tape, dan ziet het ding er een stuk ouder en minder aantrekkelijk uit.

Wat betreft telefoons: ik heb altijd een oud mobieltje bij me op vakantie, waar ik alleen mee kan bellen en sms'en, ook die zijn niet zo in trek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste landen waar een negatief reisadvies voor afgegeven wordt ( als je daar al heen wilt)
Sommige landen staan er om bekend dat de criminaliteit hoog is, dat kun je wel googlen.
En ten tweede moet je uitkijken waar je je spullen laat als je door een omgeving loopt waar heel veel mensen lopen. (grote wereldsteden zoals Barcelona, Milaan, New York), dan kun je makkelijker geript worden.
Ik ben zelf in al die steden geweest en er is me nog nooit wat overkomen.
Sowieso zou ik 's avonds wat meer op m'n hoede zijn maar ik vind het overdag nog wel meevallen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan (vrijwel) overal naar toe gaan als je maar 'n béétje nadenkt.
En dat is mijns inziens een kwestie van;
A) Camera in je linkerzak,
B) Smartphone* in je rechterzak
(*Tip1: Dit is zeker een aanrader in conterijen waar het gemiddeld maandelijkse gezinsinkomen zelfs nog lager is dan wat jij per maand kwijt bent aan je Telfort Voordeelbundelt!

Doe jij 's-Nachts in je uppie zonder blikken of blozen twee-en-een-halve fles Tequila in je uppie soldaat maken? Om vervolgens al zwalkend en lallend te falen om überhaupt de eerste drie woorden van de allereerste zin van het toch zo immens populaire 'Hand in hand kameraden' ten gehore te brengen?

Het liefst ook nog in combinatie met onophoudelijke maar vooral ook érg luidruchtige pogingen om de 'matties uit Zuid' aan de lijn te krijgen?
Je bevindt je inmiddels gevaarlijk ver in de (levens)gevaren-zone', dus doet maar gewoon 'éven nieh bellen nieh Fons....!
Nog even 'n beetje sociaal trachten te doen en je bent binnen de veilige hekken van het maximaal beveiligde all-inclussive-Walhalla!

C) ....Stap A) 'check', stap B) 'check' maar heb je desalniettemin onder bedreiging van een een ijspriem tóch nog je gsm-tje, je camera én het restant van je zuurverdiende vakantiegeld -dat je een uur daarvoor nog zo quasi nonchalant cash in je kontzak had gepropt- moeten afstaan*??

(Tip2: Zorg er als 'last but zeker niet least' (natuurlijk) wél even voor dat je deze keer NIET als de typische toerist op pad gaat hè....*zucht* (Dus gewoon je 'Ajax óf Feyenoord-hoodie' even laten luchten tesamen met je onafscheidelijke 'Adihasj' en/of 'Bavaria' haltershirt waar het rood van je zwaar verbrandde armen zo kleurig en vrolijk afsteekt tegen de onmiskenbare 'Feyenoord-tribals' op je bovenarmen....En natuurlijk niet te vergeten de in 'Chinees-achtige' letters, rondom het in de 'halsslagader-area' getatoeëerde 'Sabrina for ever' dat je destijds als eerbetoon aan die ene ex vóór je vorige ex-vrouw 'verticaal + caps-lock' door 'Tatoo Rob' had laten vereeuwigen schuin boven de namen van je 'allereigenste kiddo's, Rocky Jr, Angelo en de twins Samantha en Anita.