U kunt beter een visum vanuit Nederland regelen via de Iraanse ambasade. zie link.

Het is een enorme gok, om te wachten met het kopen van het visum totdat u bij de grens bent. Als die mogelijkheid er al is, kan het best zijn, dat u nog dagen moet wachten op het visum. Geen goed idee dus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Met een beetje geluk kan dit, maar beter is om eerst contact op te nemen met de Iraanse ambassade en daar je visum aan te vragen. Een paar jaren geleden was ik naar Irak, en ik was heel erg blij dat ik alle documenten van tevoren voor elkaar had, via de ambassade. Zelfs toen was het nog een 'gezeur' bij de grens. Het advies van de ambassade was om o.a. een medisch paspoort te kunnen laten zien, met o.a. een 'hiv-vrij' verklaring! Ik heb zo'n gevoel dat Iran net zo moeilijk kan gaan doen.

Regel deze zaken beter voor de tijd, en hou er ook rekening mee dat ze je erg lang laten wachten (een paar dagen misschien) voor ze je het land in laten. Geef de douaniers een mooie fooi, dan maak je ook meer kans, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik zou het er ook niet op aan laten komen, en erop gokken dat dat bij de grens wel lukt. Zelfs mét visum kun je daar nog genoeg problemen krijgen.

Eerder dit jaar reisde ik van India naar Nepal. Er waren een paar 'trekkers' uit het vliegtuig gestapt die dat ook wel even dachten te doen. Waren ze alleen vergeten dat ze inmiddels in Nepal stonden en daarom met Nepalese rupees moesten betalen (en die hadden ze natuurlijk niet). Het was inmiddels avond geworden dus het wisselkantoor was gesloten, en de geldautomaat was defect.

Ik heb geen idee hoe het met hen afgelopen is, maar ze stonden daar wel heel ongelukkig in het niemandsland van de luchthaven, en ik was blij dat ik het altijd van tevoren heb geregeld.