Ik heb gehoord dat je voor duitsland milieu stickers nodig bent om in de steden te mogen komen. Hoe kom ik snel aan zo een sticker?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (3)

Milieu stickers zijn inderdaad nodig in Duitsland voor een aantal steden. Welke dit zijn vind je terug in de bron.
Houdt er rekening mee dat het aanvragen van die stickers enige tijd kost.
De stickers zijn over het algemeen verplicht in de binnen steden. Mocht je zo'n sticker niet hebben of er niet voor in aanmerking komen, kan je altijd de auto net buiten de ring achterlaten en verder gaan met het openbaar vervoer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
milieusticker voor stadscentra duitsland
Milieusticker voor stadscentra Duitsland

Steeds meer Duitse steden weren vervuilende auto’s uit het centrum. Alleen met een milieusticker krijgt men toegang tot de stadscentra (Umweltzone). Ook buitenlandse toeristen moeten een milieusticker op de auto hebben. Deze milieustickers (Umweltplaketten) kunt u persoonlijk ook in de ANWB-winkel aanvragen. De sticker wordt dan binnen 5 werkdagen thuisgestuurd.
In Duitsland is op 1 januari 2008 een wet in werking getreden waardoor delen van steden voor sommige auto’s tot verboden gebied zijn verklaard. Deze delen worden als “Umweltzone” aangeduid. Dit verbod geldt ook voor buitenlandse toeristen. Het aantal steden wordt geregeld uitgebreid. Kijk voor een actueel overzicht van steden met Umweltzones en hun omvang op de website van het Duitse Umweltbundesamt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google op "TUV Mettingen" Dan krijg je drie garages te zien waar de vignetten te verkrijgen zijn. Helaas alle drie op zaterdag en zondag gesloten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien lukt dit nog: http://www.tuv-nord.nl/