Wat is de langste binnenlandse treinreis die je kan maken?

Dus zonder overstappen, binnen nederland, enkele reis.
Zowel in kilometers als in tijd!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Den Helder - Maastricht. Rijdt alleen in de vroege spits, vertrektijd 6:46 en 7:16 uit Den Helder. Reistijd: 3:48 Afstand: ongeveer 320km. Toegevoegd na 9 minuten: Dit is een uitzondering, de normale verbinding is Alkmaar - Maastricht. Reistijd: 3:17 en afstand ongeveer 280km. Ook nog een forse reis.

Oei... Het NP-probleem (wiskundig) of een vorm van het handelsreizigerprobleem... Die nog niet opgelost is (anders dan door alle mogelijkheden 1-voor-1 uit te rekenen). Er zijn trouwens wel methoden die bewijsbaar zeer dicht bij 't antwoord uit komen. Toegevoegd na 2 minuten: Ik las verkeerd - je zei zonder overstappen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Handelsreizig...

Ik denk dat dat de trein tussen Zwolle en Roosendaal is. Qua tijd is dat 2 uur 53. Aantal kilometers per spoor kan ik zo niet vinden.

Dat word denk ik de lijn Amsterdam Zwolle. Moet via Almere Lelystad Dronten kampen en dan Zwolle

Rotterdam - Leeuwarden, De trein stopt dan wel ff in utrecht en je rijdt ineens "de andere kant" op, maar je hoeft niet over te stappen. Toegevoegd na 3 minuten: hmmm 2:39 toch niet dus... voelde toch een stuk langer. Dacht ook dat het echt langer was die rit.

Ik denk de afstand Maastricht-Maastricht. Dan moet je wel in Den Helder blijven zitten :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100