Wat is de langste binnenlandse treinreis die je kan maken?

Dus zonder overstappen, binnen nederland, enkele reis.
Zowel in kilometers als in tijd!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
38.8K

Het beste antwoord

Den Helder - Maastricht. Rijdt alleen in de vroege spits, vertrektijd 6:46 en 7:16 uit Den Helder. Reistijd: 3:48
Afstand: ongeveer 320km.

Toegevoegd na 9 minuten:
Dit is een uitzondering, de normale verbinding is Alkmaar - Maastricht. Reistijd: 3:17 en afstand ongeveer 280km. Ook nog een forse reis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Oei... Het NP-probleem (wiskundig) of een vorm van het handelsreizigerprobleem... Die nog niet opgelost is (anders dan door alle mogelijkheden 1-voor-1 uit te rekenen). Er zijn trouwens wel methoden die bewijsbaar zeer dicht bij 't antwoord uit komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik las verkeerd - je zei zonder overstappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze corrigeerde zichzelf .. dus toch een +je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je antwoord terugtrekken hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar gaat het hier om het NP probleem. of gewoon Bijvoorbeeld van Leeuwarden naar maastricht???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Honni:
Ja, maar dat kost me punten! ;) @Saman:
Het gaat om 't NP-probleem als overstappen wel mocht en als er veel mogelijkheden zijn om over te stappen. Als die er nauwelijks zijn, dan is 't wel uit te rekenen door alle opties 1-voor-1 uit te rekenen.
Ik denk dat dat de trein tussen Zwolle en Roosendaal is.
Qua tijd is dat 2 uur 53.
Aantal kilometers per spoor kan ik zo niet vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar vóór Zwolle kan je toch ook al een trein hebben genomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, voor Zwolle kun je een trein hebben genomen, maar het gaat in de vraag over de route zonder overstappen.
De trein vanuit Zwolle gaat naar Roosendaal, zonder overstap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeuwarden - Den Haag? Of is dit tegenwoordig niet meer zonder overstappen te doen. Reis al 15 jaar niet meer met de trein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scheelt qua tijd enkele minuten met Zwolle Roosendaal.
Amadea
13 jaar geleden
Nee, voor Leeuwarden moet je in Zwolle overstappen. Groningen - Den Haag is nog wel rechtstreeks, maar dat is korter dan Roosendaal - Zwolle (is namelijk 2 uur en 36 minuten).
Dat word denk ik de lijn Amsterdam Zwolle. Moet via Almere Lelystad Dronten kampen en dan Zwolle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rotterdam - Leeuwarden,

De trein stopt dan wel ff in utrecht en je rijdt ineens "de andere kant" op, maar je hoeft niet over te stappen.

Toegevoegd na 3 minuten:
hmmm 2:39 toch niet dus... voelde toch een stuk langer. Dacht ook dat het echt langer was die rit.
13 jaar geleden
Ik denk de afstand Maastricht-Maastricht.
Dan moet je wel in Den Helder blijven zitten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Delfzijl-Vlisslngen