Waarom wordt William in de VS Bill en niet Will?

Zoals Bill Clinton's voornaam eigenlijk William is. Hetzelfde geldt voor Robert (Bob en niet Rob).

Alright, ik hoef niet te weten of het niet ook af en toe Will is, maar wil weten waarom het ook Bill kan zijn? (lijkt zo random)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Will Smith
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taal is idd vaak random. Vaak zijn er wel verklaringen maar het berust maar zelden op logica.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Nederlandse Pim is ook een vorm van Willem. Ook niet echt voor de hand liggend.

Het beste antwoord

De Engelstalige W klonk vroeger meer naar de B. Vandaar dat ze verward worden.

De B en W zitten fonologisch dan ook dicht bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het gebeurt allebei, het ligt waarschijnlijk aan de voorkeur van de persoon in kwestie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Will is wel meteen erg pretentieus hoor in engelstalig gebied...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Teddy;

Jouw naam is ook een voorbeeld; Edward wordt Ted en geen Ed en Jack voor John (als in F. Kennedy) is voor mij ook niet verklaarbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet haast wel random zijn:
Daniel wordt Dan, maar Richard wordt Dick.
Ik zie ook geen logica hoor.