Welke plaats aan het Gardameer in Italië is het mooist, om te bezoeken?

Ik wil graag, tijdens een vakantie in Italië, een of enkele dagen bij het Gardameer doorbrengen. Welke plaats is daar het mooist om te bezoeken en waarom? Verder wil ik graag weten: Kan je in alle steden aan het Gardameer daadwerkelijk zwemmen in het meer of kan dat maar op een beperkt aantal plekken?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden! Er zijn hele goede suggesties bij!

Antoni
13 jaar geleden
in: Vakantie
3K

Antwoorden (6)

Het Gardameer ofwel Lago di Garda is één van de belangrijkste toeristische gebieden van Italië. De grootste trekpleisters zijn de schilderachtige dorpjes, het schone blauwe water van het meer en de prachtige natuur. Niet voor niets dat toeristen die het Gardameer bezocht hebben daarna vaak meerdere keren terugkomen. Ondanks het feit dat het een populaire toeristische bestemming is en je dus kunt spreken van massatoerisme, doet het met uitzondering van de drukte in het hoogseizoen niet aan als een supertoeristische bestemming, tenzij het op sommige terrasjes de prijzen van een cappuccino of ander drankje betreft.
Tijdens de vakantiemaanden is het er wel zo druk dat een plaatsje om(rustig)te zwemmen bijna onmogelijk is
fremar
13 jaar geleden
Antoni
13 jaar geleden
De site van je link is handig, dankjewel daarvoor; je antwoord vind ik niet zo...
Op de site van je link vond ik een beter antwoord. Het duimpje omlaag is niet van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De min is van mij.
Het is namelijk geen antwoord op de vraag, maar meer (een zeer) algemene informatie over het Gardameer.
Ik ben er toevallig vorig jaar geweest, we zaten in de buurt van Sirmione, leuk stadje maar na 3 dagen wel gezien. als je maar een paar dagen gaat is dat prima te doen, en daar kan je inderdaad zwemmen. Verder is Desenzano ook erg leuk volgens mij is daar ook te zwemmen, je kan zelfs een dagtocht naar Venetië of Verona doen (met de trein via Peschiera)

Sirmione was mijn favoriet aan het GardaMeer
veel plezier.
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antoni
13 jaar geleden
Kijk, hier heb ik wat aan! Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem, veel plezier daar
Het is ook mogelijk een tocht rondom het gardameer te maken, best goed te doen
Ik vond vroeger Sirimione, Peschiera en Garda erg leuk
Heel veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt natuurlijk aan je definitie van mooist. Maar ik vond het altijd het leukste om aan de oostkant van het meer te zitten daar is het meeste te doen en het meeste leven. Peschiera is een goede optie om van daaruit het meeste te zien (ligt ook bij de uitvalsweg, je kan een dagje verona milaan of venetie plannen). Daarnaast kan je een toch rond het hele meer maken en zal je zien dat de westkant rustiger is (maar misschien ben je juist daar wel naar op zoek).
Desenzano is leuk en sirmione ook ook Garda zelf is een leuke plaats. Limone is mooi maar ligt iets verder weg.BIj de grote plaatsen is er wel een openbaar gedeelte van waaruit je kan zwemmen maar dat is zeker niet altijd goed geregeld maar als je daar bent kan je lokaal vragen waar je de beste plekken hebt om te zwemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij zijn kortgeleden weer geweest. Garda en Bardolino zijn gezellige plaatsen alsmede Peschiera. Sirmione is dorpje voor bezoek. Tevens kabelbaan Monte Baldo en de plaats Spiazzi (kerk gebouwd aan de rotsen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie een aantal plaatsen voorbijkomen die mooi, maar ook supertoeristich zijn. Eén van de plaatsen die een natuurlijke schoonheid heeft is Salo, aan de rustigere westkust. Het unieke hier is de lange wandelboulevard (geloof 2,5 kilometer) die geheel autovrij is. Als je hier op het terras zit bij een lekker zonnetje is het één van de mooiere plekjes langs het meer.

Vrij toeristisch maar zeker ook de moeite waard is naar mij mening Lazise, in het zuidoosten van het meer. De foto's op onderstaande pagina's spreken waarschijnlijk meer dan woorden.