waarom is samnaun belastingvrij gebied?

alles is stukken goedkoper, vooral luxeartikelen en de zwitserse regering int daar geen belasting, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K

Antwoorden (1)

omdat het een douane vrije zone is :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Een vrije zone is douanetechnisch gezien een afgescheiden stuk buitenland dat zich op het grondgebied van de Europese Gemeensap bevindt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_zone_(douane)

Toegevoegd na 1 uur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Samnaun

En nu lees ik je vraag pas fgoed. sorry :) WAAROM?

ok omdat het zo afgelegen lag. hadden ze die privelege van de zwitserse staat gekregen. Maar nu het wel via tunnels bereikbaarder is hebben ze ( de staat) dat nooit teruggedraaid. Maar het kwam door de slechte bereikbaarheid dus.

PS het kanton is Graubunden ( nog ff opgezocht)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar het is gewoon zwitsers grondgebied hoor, het is een gemeente in het zwitserse kanton graubunden. en voordat je erinkan, zul je ook grensovergangen (oostenrijk-zwitserland) moeten passeren, daarbij staan borden van U verlaat nu de EU. Dat lijkt mij geen douanevrije zone, als het wel een douanevrije zone is, (wat ik niet uitsluit :)) hoe resulteert dat in een belastingvrij gebied?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat het buiten die zone valt dus. Het zit inderdaad op zw grondgebied. ( kanton ben ik even vergeten) Er zitten ook hekken omheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graubunden dus) de rest staat bij bewerken boven ;)