wat is het achterland van Toronto, Canada? In welke landschap/omgeving ligt het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Antwoorden (2)

Bomen en stenen, heel veel bomen en stenen, en water.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er vorig jaar overheen gevlogen. Indrukwekkend zoveel ruimte met water en bomen. En er woont zowat geen mens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en beren:
http://www.youtube.com/watch?v=FARnbRBWKGg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En elanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziet er mooi uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt som:
http://www.youtube.com/watch?v=5_wqvGVhYxk
Canada is dun bevolkt. Totonto is een grote stad en hoe meer je naar het noorden gaat hoe minder bevolking.

Boven Toronto ligt een groot National Park, Algonquin Park. Veel water, naaldbomen en stenen, zoals Amadea al opmerkt.

Ten oosten van de Rocky Mountains, zijn er grote vlakten en in het midden zijn er uitgestrekte prairies. Het grootste gedeelte kent duizenden meren. In het noorden Canadese Arctische Eilanden, die praktisch onbewoond zijn.

Het klimaat is aan de westkust mild door de relatief warme oceaan aan de ene kant en hoge bergen aan de andere kant. Maar hoe noordelijker je komt, hoe meer je naar een poolklimaat toe gaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zie ook Google Maps, daarin kan je op een leuke manier kijken hoe het ergens eruit ziet!