Toiletten in de Ardennen

Mijn vraag: Zijn er in de ardennen openbare toiletten? We gaan met school survivalen, en het lijkt me niet verstandig en fris dat je alles in de natuur moet doen..

Roydie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je per se echte toiletten wilt, is survivallen dan wel jouw ding?

Antwoorden (8)

Ik ben zelf 1 jaar geleden ook met school naar de Ardennen geweest.

Zover ik heb gezien, zijn er geen openbare toiletten.
Er zijn alleen toiletten in het huisje/chalet waarin jullie zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn daar echt dun bezaaid. Maar...., als je op survival gaat zijn toiletten toch het laatste probleem......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij survival is dat echt wel je laatste probleem, toiletten kan je vinden in steden en het hotel of herberg waar jullie zitten ... verder zorg je maar voor natuurlijke bewatering en bemesting :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn leuke riviertjes en beekjes. En wat is niet natuurlijker, dan je water in de vrije natuur te laten vloeien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een onbewoond eiland heb je toch ook geen toiletten?
Het lijkt me in ieder geval wat in tegenspraak met 'survival'.
Desalniettemin vind ik het prijzenswaardig dat je de boel een beetje netjes wilt houden. Gelukkig leent de pioniersschop er zich uitstekend voor om drollen te begraven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je dan misschien nog tegenvallen, dus wees ervan bewust dat het soms niet anders is..
Ik kampeer wel eens in echte natuurgebieden waar niks is aan sanitair, alleen op een heel eind lopen. Dan kan ik me best redden hoor!
Misschien is het in het begin ongemakkelijk, maar in feite valt het best mee. Vroeger was er niets anders dan een bosje om achter te gaan zitten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Romeinen maakten er een onderonsje van....daar komt de uitdrukking bedrukt kijken vandaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Ardennen zijn zeer weinig openbare toiletten te vinden en als ze er al zijn, dan zijn ze zeer goor. Wil je dan liever niet naar binnen.

Een toilet zul je dus moeten zoeken in een cafe of andere gelegenheid. Daar zijn de toiletten trouwens vaak ook primitief. Kijk bijvoorbeeld niet raar op als er geen slot op de deur zit of dat de toiletpot zo ongeveer los op de grond staat.

Het is even een dagje wennen, maar daarna zul je merken dat toiletteren in de natuur toch ook zo zijn voordelen heeft. En geloof me, het went echt.
AlphaLimaSierra