Welke grenzen zijn open vanaf Israel. Bijv. de grens met Jordanie, is die open en zo ja. kun je dan ook weer terug?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Antwoorden (2)

Jordanië ligt aan de oostelijke grens van Israël en de grensovergangen tussen de twee landen zijn al sinds het Israëlisch-Jordaanse Vredesverdrag uit 1994 open - drie overgangen staan er momenteel ter beschikking.

De Yitzhak Rabin grenspost
P.O.B. 1095
Eilat 88110
Telefoon: + 972-8-630-0555

De Yitzhak Rabin grenspost, voorheen bekend als de Arava grenspost, was de eerste grensovergang die tussen Jordanië en Israël werd geopend. Het ligt ongeveer drie kilometer ten noorden van Eilat voor diegenen die geïnteresseerd zijn in korte bezoeken tussen de twee landen. Het wordt gebruikt door toeristen en Israëli's, en bovendien voor vrachtvervoer. Er is geen openbaar vervoer, maar vanaf de grenspost is Eilat per taxi of privévoertuig gemakkelijk te bereiken.

De Allenby grenspost
P.O.B. 21
Ma’ale Adumim 98100
Telefoon: + 972-2-548-2600

De Allenby grenspost is de meest zuidelijke overgang over de rivier de Jordaan. Gelegen in de Jordaan-vallei, ten oosten van Jericho, ligt het op ongeveer een uur rijden vanaf Jeruzalem in Israël en vanaf Amman in Jordanië, en langs de kortste route tussen Amman en de steden in centraal Israël. De grenspost staat ook ten dienst van de Palestijnse Autoriteit, en mag worden gebruikt door zowel Palestijnen als buitenlandse toeristen. Het is ook een grensovergang voor vracht tussen Israël, de Palestijnse Autoriteit en Jordanië. Bij de ingang van de grenspost bevindt zich een bushalte voor bussen naar Jeruzalem en Kirjat Sjmona. Privé- en gedeelde taxidiensten naar alle delen van Israël zijn hier ook beschikbaar.

De Jordan River grenspost
P.O.B. 525
Beit She’an 10900
Telefoon: + 972-4-609-3415

Gelegen nabij de stad Beit She'an en de kibboetsen in de Beit She'an-vallei, is de Jordan River grenspost de meest noordelijke grensovergang over de rivier de Jordaan. Het ligt relatief dicht bij Amman, Haifa en Noord-Israël, en wordt gebruikt door Israëli's en buitenlandse toeristen. Bussen en taxi's naar Beit She'an zijn er beschikbaar

Vanuit Egypte

Na de ondertekening van het Israëlisch-Egyptische Vredesverdrag in 1979 en de Israëlische terugtrekking uit de Sinaï in 1982, werden de grensovergangen tussen de twee landen geopend, met de Taba grenspost als belangrijkste grensovergang.

De Taba grenspost
P.O.B. 635
Eilat 88105
Telefoon: + 972-8-636-0999

lees verder http://www.goisrael.com/Tourism_dnl/Tourist+Information/Planning+your+trip/Getting+There/Travel+by+Land.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf Amman gaan er ook bussen naar diverse bestemmingen in Israel. Ik weet alleen niet meer hoe de maatschappij heet. Het is een Jordaanse maatschappij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trust International Transport