Wat is de leeftijd om een auto te huren in Ierland?

Deze zomer ga ik met mijn vriend op vakantie naar Ierland, alleen bij de meeste autoverhuurbedrijven moet je 21 zijn om een auto te huren. Mijn vriend is 20 maar we willen heel graag toch een dag een auto huren. Zijn er toch nog mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Antwoorden (3)

Bij alle bedrijven in Ierland is het noodzakelijk je rijbewijs minimaal 1 jaar in je bezit te hebben. Bij vrijwel alle autoverhuurbedrijven in Ierland is de minimale leeftijd 25 jaar. Bij Avis kun je terecht vanaf 21 en bij sommige verhuurbedrijven hoef je alleen een toeslag te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog even een tip: huur een auto met automaat! Het links rijden is even wennen maar het links schakelen is nog lastiger.
21 jaar.
http://www.autoeurope.nl/go/autoverhuur/ierland/

Mogelijkheden om toch een dag een auto te huren zijn er bij mijn weten alleen als je de autohuur van tevoren vanuit Nederland geboekt hebt via een touroperator.
Ik heb in het verleden bij een touroperator gewerkt die o.a. reizen naar Ierland aanbood. Daar hebben we wel vaker jongeren gehad die een autorondreis geboekt hebben. Ik heb daar nog nooit gehoord over problemen met de leeftijd. Maar om het zeker te weten zou ik als ik jou was gewoon even bij een reisbureau binnenstappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem toen ik naar Griekenland ging rond die leeftijd. Via de grote touroperators lijkt mij dat het juist niet te regelen valt omdat je je dan strict aan de regels van hun bedrijf moet houden.
Wij hebben toen via internet een lokaal autoverhuur bedrijf opgezocht en het zo via de meer persoonlijke route geregeld. Het eigen risico was geloof ik wel hoger door onze leeftijd. Je moet wel in ieder geval je rijbewijs minstens een jaar hebben.