Wat is zwarte zaterdag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo wordt de drukste zaterdag genoemd op de wegen in Europa. Gisteren was het weer Zwarte Dagen en stond er in Frankrijk meer dan 1000 kilometer file. Ook in Duitsland, Oostenrijk en Kroatië deed je er gisteren uren over om een paar kilometertjes vooruit te komen. Toegevoegd na 30 seconden: Zwarte Dagen = Zwarte Zaterdag.

Een zwarte zaterdag in het verkeer is een Nederlandse uitdrukking om extreme drukte in het Europese autoverkeer aan te duiden, als gevolg van een massale vakantie-uittocht. De zwarte zaterdagen vallen meestal in het laatste weekend van juli of het eerste weekend van augustus, als veel Fransen, vooral uit Parijs, op vakantie gaan.

omdat dan frankrijk heeft dan vrij en dan sta je wel uren in de fielen

Zwarte zaterdag is de drukste dag in omgeving Frankrijk op de wegen. Alle kinderen in Frankrijk kregen afgelopen vrijdag vakantie en gingen gister op zaterdag met vakantie. Dan is normaal niet zo erg. Maar heel Frankrijk gaat zo'n beetje tegelijk op vakantie op dezelfde dag. Zo ontstaat er meer dan 1000 kilometer file op de wegen.

Zwartezaterdag is in Europa de dag dat de langste en meeste files staan. Ik ben gisteravond uit Italië gekomen. Ik ben in de avond vertrokken dus geen last. Alle italieanen gaan naar hun families Frankrijk begint dan met vakantie. Dus verkeersinfarct je kab dus maar beter wachten. Nu merk je er niets meer van. Ben net aangekomen thuis en we hebben er 13 uur over gedaan Inc stops.

Het betekend dat dat op die zwartezaterdag heel druk is op de weg en dat er de meeste file's zijn in het jaar

Dat is de dag met de meeste files van het hele jaar.

Het betekend dat dat op die zwartezaterdag heel druk is op de weg soms wel over de 1000km;)

Ik geloof dat het de drukste dag op de wegen is van Europa, maar moet dit nog bevestigd krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100