Moet je wel of geen medische kosten meeverzekeren op je reisverzekering?

Ik ben toch al helemaal verzekerd met mijn basiszorgverzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

De medische kosten zijn vaak onderschatte onderdeel van de Reisverzekering. Iedereen heeft tegenwoordig verplicht een Basis Ziekenkostenverzekering al dan niet aangevuld met een aanvullende Verzekering.
In Europa geeft die vaak voldoende dekking, tenzij.....
Maar in de rest van de Wereld geeft de Basis Ziekenkostenverzekering vrijwel altijd onvoldoende dekking.
Om het tenzij dat...... uit te sluiten is een dekking voor Medische Kosten op een Reisverzekering onontbeerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

altijd! daar sluit je nou juist een reisverzekering voor af. voor de kosten die er overblijven, nadat ze verhaald hebben op je zorgverzekering. lees goed de voorwaarden in je zorgverzekering. soms verzekeren ze alleen 100% nederlands tarief, of niet de particuliere ziekenhuizen (je weet nooit waar ze je heenbrengen bij een ongeluk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige landen is dat wel noodzakelijk in andere landen weer niet zie onderstaande link
13 jaar geleden
De reisverzekering is voor DIE kosten welke NIET gedekt worden door je zorgverzekering en welke zo hoog zijn dat je het je niet kunt veroorloven het zelf te betalen.

En dat is voornamelijk repatriering na ongevallen (ambulance rit van 1200 kilometer, vliegticket voor ambulance vlucht, medische apparatuur voor onderweg etc., eventuele reddingsacties (traumaheli ed).

De bagage verzekering ernaast in de meeste reisverzekeringen zou ik ok liever als aparte clausule willen zien. Wat oude spullen op reis lig je niet wakker van als ze verloren gaan of gestolen worden. Echter, de musicus zal zijn dure instrument weer wel willen verzekeren (als die niet al apart verzekerd is voor internationale reizen.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat betreft medische kosten...slechts in die landen waar de zorg veel duurder is dan in nederland heb je bijverzekering nodig voor medische kosten...bv de VS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het altijd wel en ik heb er ooit één keer gebruik van gemaakt.
Tijdens mijn vakantie vorig jaar heb ik een doktersconsult gehad en kreeg wat medicijnen voorgeschreven.

Bij thuiskomst eerst gedeclareerd bij de zorgverzekering. Ongeveer een kwart van de kosten bleef open staan omdat die volgens hen niet gedekt werden (om vage regels als dat die medicijnen niet bekend waren etc). Met die kosten kun je dan weer naar je reisverzekering en die betalen die weer.

Dus ik zal het altijd doen. Veel extra kost het niet.