Wat betaal je in totaal aan tol op de Franse snelwegen als je bestemming zich in Zuid Frankrijk bevindt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Zo’n 100 tot 150 Euro als je naar Foix rijdt. Maar het is meer dan de moeite waard.

Maar doe slim: ga bij wat grotere steden even van de weg af, en nabij de uitgang heb je altijd takstations (neem niet de eerste de beste) die 15 cent goedkoper zijn per liter en daar kan je ook wat te eten halen en plassen. De parkeerplaatsen zijn perfect.

Als je via Parijs en Milau gaat is dat stuk gratis, op het viaduct na (EUR 5) Je ziet dan bij Milau een van de mooiste viaducten ter wereld.

Maar over het algemeen zijn die wegen meer dan perfect en niet druk. Je mag 130 rijden, maar doe wel je gordel om. Als je van de autoroute afgaat, dan heb je meestal daarna 90 km wegen met radar controle. Nederland int niet voor Fr, maar soms moet je contant betalen. Spreek nooit een gendarme tegen.

Bij de uitgangen van de snelwegen heb je naast benzinestations ook hotels. Campanile bijv. Haal bij het begin van de vakantie een boekje met de hotels. Ik boek altijd een kamer om een uur of twee bij een Campanille die ik dan passeer voor een hotel waar ik na 17.00 uur denk aan te komen. Dat hotel boekt dan voor jou

Je kunt overal - ook de autoroute - betalen met een creditcard, maar neem wel wat geld mee, in geval jouw kaart weigert.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je naar italie wil is de weg via Milau ook prima: aan het einde links af richting Marseille. Ander moet he over Luxemburg. Ik ga van Amsterdam vaak Maastricht - Luik - Luxemburg. Eerst overnachting bij Lyon (dwars door niet omheen) Zorg dat je de ochtend en avond spits mijdt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op deze website kan je precies uitrekenen wat je aan tol moet betalen. Kunnen wij zo niet zeggen. Ligt er een beetje aan of je naar zuidwest of zuidoost Frankrijk gaan.
Kijk hier maar een http://www.viamichelin.nl/web/Routes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan het voertuig waar je mee rijd.

Hier kun je het uitrekenen: http://www.autoroutes.fr/