Vriendin wil ivm vakantie overkomen uit Rusland. Nu schijnt zij makkelijk(er) een visum te kunnen krijgen wanneer ik haar 'uitnodig'. Any info?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.8K

Het beste antwoord

Dat klopt inderdaad. Op mijn werk heb ik enkele jaren geleden i.v.m. een zakenreis ook uitnodigingen naar Rusland moeten sturen, zodat de Russen, die hier naartoe wilden komen, ook daadwerkelijk een uitreisvisum kregen voor Nederland. Het wordt anders voor die mensen vrijwel onmogelijk gemaakt om naar het westen te reizen. Ze moeten een goede reden hebben en een uitnodiging is een goede reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Volgens mij betekent uitnodigen dat jij garant staat dat ze ook teruggaat na die tijd. Dus als ze bedenkt dat ze na de vakantie liever hier blijft ben je zwaar de klos
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 je hebt gelyk net zoals ik gelyk heb! Snap die minnen niet!!
Dat klopt ja dit i.v.m.vluchten naar het westen. Nadeel jij zult wsl moeten komen om in rusland garant te staan en samen visa ophalen. Hele papierwinkel! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is gemakkelijker hebben het zelf ondervonden vanuit Belarus.
Maar omgekeerd is het soms verplicht ... Ik kon een visum krijgen voor Belarus , maar het eerste wat ze op de ambassade vroegen : een officiële of amicale schriftelijke uitnodiging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusland hoort niet tot de zogenaamde Schengenlanden. Je vriendin heeft dus een visum nodig. Dit visum geeft haar toelating tot Nederland voor maximaal drie maanden. Bij de aanvraag voor een visum, bij een Nederlandse ambassade in Rusland, moet ze een verklaring hebben van een referent.
Via onderstaande link kan je je geheel informeren. De aanvraag voor het visum moet je vriendin dus zelf doen. Het kan mogelijk zijn dat een Russische reisorganisatie het doet voor haar klanten, net als dat in Nederland veel gebeurt, anders moet ze er zelf even op af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een uitnodiging versturen. Met deze uitnodiging moet je eerst nog langs je gemeentehuis waar je een stempel moet halen op dat document dat jij inderdaad de persoon bent die de uitnodiging verstuurt. Op die uitnodiging moeten al je gegevens staan maar ook die van je vriendin. Die uitnodiging stuur je naar je vriendin en zij gaat er dan mee naar de Russische ambassade. Voordat zij het visum krijgt ben je zo 4 weken onderweg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Russische moet natuurlijk Nederlandse ambassade zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste contact opnemen met de Russiche Ambassade in Nederland. Zij kunnen je hiermee helpen.
Zij spreken Nederlands en via hun website kun je ze ook mailen.
http://www.ambru.nl/

Succes!
Irene
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste

Ik zat ook in deze situatie neem contact op met de mensen van visahelprussia. Deze hebben voor mij ook alles geregeld indertijd. ik heb ze vermeld in de bron indien je meer info nodig hebt stuur me een priveberichtje.

Ik was er alvast tevreden van al mijn kopzorgen voorbij alles gefixed door hun in een mum van tijd.