Heb je inentingen nodig als je naar Kaapstad op vakantie gaat?

Op Google vindt ik veel informatie over Zuid-Afrika, maar niet specifiek over Kaapstad en ik weet dat er voor steden vaak andere regels gelden, ook bv mbt malaria.

Toegevoegd na 40 seconden:
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Antwoorden (2)

Ja tenzij je die al ooit hebt gehad...tegen malaria enzo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Kun je tegenwoordig worden ingeënt tegen malaria? Trouwens, ook als je een inenting al hebt gehad kan het best zijn dat je die toch nogmaals moet krijgen. Er zijn inentingen die maar een beperkte tijd geldig zijn, bijvoorbeeld tien jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja al n hele tijd
Nee, in tegenstelling tot veel andere Afrikaanse landen zijn er geen verplichte vaccinaties. Uiteraard is het altijd nuttig wel een aantal spuiten te laten zetten en een inentingsbewijs mee te nemen.
In de stad zul je geen muggen tegenkomen, dus als je in kaapstad blijft heb je geen pillen tegen malaria nodig.